קידום אתרים ברוסית

קידום אתרים ברוסית: כל מה שחשוב לדעת

אם אתם מעוניינים להרחיב את בית העסק שלכם לקהל העצום הזמין ברוסיה, אתם עתידים לגלות שקיבלתם את אחת ההחלטות החשובות והמשתלמות בהתנהלות העסקית שלכם. 

רוסיה היא אחת המדינות החשובות בעולם לביצוע תהליכי מסחר אלקטרוני, כך שאם אתם מתכננים להרחיב באופן גלובלי את עסקיכם למדינה זו, הצעד הראשון שלכם צריך להיות הבנת האופן בו מתנהל תהליך קידום אתרים ברוסיה, והמאפיינים של מסחר אלקטרוני רוסי.

מאמר זה מציג את כל מה שצריך לדעת כדי לקדם את האתר שלכם ברמה הבינלאומית לקהל הרוסי, על ידי המומחים של SEOFirm, סוכנות פרסום וקידום אתרים שמתמחה בקידום אתרים בינלאומי. הנה הנושאים החשובים שנדבר עליהם במאמר זה:

  • מבוא לקידום אתרים ברוסיה
  • מה החשיבות של התהליך?
  • מהם היתרונות?
  • איך קידום אתרים ברוסיה יכול לסייע לכם?
  • איך מתבצע התהליך?
  • ותשובות לשאלות הנפוצות שלכם.

מבוא קצר לתהליך קידום אתרים ברוסית

רוסיה שייכת לרשימת המדינות החזקות והגדולות ברחבי העולם. המדינה מאכלסת 150 מיליון תושבים, ומוסקבה נחשבת לא רק לבירת רוסיה, אלא גם למוקד העסקי של המדינה. השפה הרוסית כתובה בכתב אזרחי – צורה פשוטה של קירילית, מה שמשפיע באופן משמעותי על אופן עשיית העסקים במדינה, וכמובן שגם על ההתנהלות הנכונה בתהליכי קידום אתרים.

בחיפושים באינטרנט, הרוסים מעדיפים את הפלטפורמות הבאות:

  • מחשבים נייחים וניידים (68%) במקום טלפונים ניידים (61%).
  • טאבלטים אינם פופולריים במיוחד במדינה זו (28%).
  • 85% ממשתמשי האינטרנט הרוסים גולשים ברשת מדי יום, לכן כדאי לקחת בחשבון גם קמפיין בפייסבוק, להצגה יעילה של מוצרים ושירותים, והשגת לידים איכותיים.
  • אדם רוסי טיפוסי מבלה כ-6 שעות ו-29 דקות ביום באינטרנט.
  • 21% ממשתמשי האינטרנט מנצלים את היתרונות של החיפוש הקולי.

 

חשיבות קידום אתרים ברוסית

מעבר להרחבת בית העסק שלכם לרמה הבינלאומית, קידום אתרים ברוסית חשוב במיוחד בשל הפוטנציאל העצום הטמון ביצירת עסקאות חדשות עם הקהל במדינה זו. הנה כמה סיבות חשובות להתחיל את התהליך:

 

פילוח נהדר

עם לוקליזציה של אתרים, יהיה קל מאוד לשתף מסרים מותאמים אישית ללקוחות בשווקים גלובליים שונים. ניתן לנהל מסרים מקוונים תוך סיפוק דרישות לקוחות אזוריות – ולהגדיל את העסק המקוון שלכם בו-זמנית.

 

אינטראקציה נוחה עם המותג שלכם

איכות החיים של לקוחות מושפעת מהאפשרות שלהם לנצל מדי יום את המכשירים הדיגיטליים שלהם, כולל האתרים שהם גולשים בהם בטלפונים הניידים שלהם, פלטפורמות הרשתות החברתיות, ועוד אמצעים רבים אחרים. 

ניתן להגיע ליותר אנשים על ידי ביסוס הנוכחות המקוונת שלכם בפני הקהל הרוסי, עם הקפדה על נגישות אתרי אינטרנט ויצירת אתר מעניין שמכוון לשיפור חוויית הגלישה.

 

יתרונות קידום אתרים ברוסית

עכשיו, שאתם מבינים למה חשוב שיהיה לכם אתר מקצועי שפונה לקהל הרוסי עם התוצאות של הגדלת בית העסק שלכם גם במדינה זו, באמצעות גוגל פרסום ובאמצעות הידע של המומחים בתחום, הנה כמה יתרונות שאסור להתעלם מהם בתהליך קידום האתר הבינלאומי שלכם:

 

שיקול היתרון התחרותי

לוקליזציה של האתר תספק לכם יתרון תחרותי חשוב. אם למתחרים שלך אין אתר אינטרנט מקומי, לוקליזציה בהחלט תסייע לכם להקדים אותם, ויתרון זה ישים בשני המובנים. 

כלומר, אם ליריבים שלכם יש אתר אינטרנט מקומי ולכם אין, יש סיכוי גבוה שהלקוחות הפוטנציאליים שלך יעברו אליהם, ולכן חשוב להקדים אותם עם אתר שמותאם לקהל הרוסי, ומספק את כל התשובות והמידע שהגולשים הרוסים מחפשים.

 

הגברת האמון במותג שלכם

אתרים המציגים את ההבחנות התרבותיות בין שווקים שונים, כמו גם את נגישות האתר שלהם בשפות שונות, עם תהליך מקצועי ומיומן של מומחי קידום ובניית אתרים, מציגים מותגים שיש להם ערך לתרבויות שונות, ובכך גובר אמון הלקוחות במותג. 

ללא קשר לאזור ברוסיה אליו תחליטו להרחיב את ההתנהלות העסקי שלכם, פיתוח קשר רגשי עם הקהל הרוסי יסייע לכם להרחיב את הפעילות העסקית שלכם.

 

איך קידום אתרים ברוסית יכול לסייע לכם?

מלבד הרחבת הפעילות העסקית שלכם לשוק הרוסי, התהליך מסייע לשיפור הנוכחות המקוונת הגלובלית שלכם, עם חיזוק המותג. לוקליזציה של אתרים ברוסית גם מסייעת לשילוב את תדמית המותג, לצד התמיכה בבניית ובשיפור יעיל של תדמית מותג באופן מקומי, כמו גם תמיכה בתקשורת נוחה עם הלקוחות הבינלאומיים ומבקרי האתר. 

ניתן לשפר את חוויית המשתמשים על ידי לוקליזציה של האתר או באמצעות שיטות פוטנציאליות של אתר רב לשוני. על ידי לוקליזציה, תקבלו ביקורות חיוביות של לקוחות ותפתחו מוניטין של בית עסק מקומי יעיל, רציני ומקצועי.

 

קידום אתרים ברוסיה: היסודות

לפני שנתחיל תהליך קידום אתרים ברוסית, ונבין איך מתנהלים במנוע החיפוש יאנדקס, יש שלושה שיקולים שחשוב לזכור לגבי השוק הרוסי:

  1. לרוסיה יש את אחת מרמות השליטה באנגלית הנמוכות באירופה, כך שאין טעם להגיש לקהל במדינה אתר באנגלית. על מנת להתקדם, האתר הישראלי שלכם צריך להיות מותאם היטב לשפה הרוסית, על כל הניבים של השפה, כך שתוכלו להרחיב את הגלובליזציה העסקית שלכם גם למדינות כמו ארמניה, אזרבייג’ן, קזחסטן, בלארוס וגאורגיה.
  2. רוסיה ידועה בתרבת השמרנית שלה, שמתבטאת ביחס המדינה לצנזורה באינטרנט. אתרים שאינם עומדים בחוק הגבלת האינטרנט הרוסי נמצאים ברשימה השחורה.
  3. כל סוג של חומר המופץ בפומבי מקבל הגבלת גיל, כך שאם המטרה שלכם היא למקד את תהליך הקידום שלכם לצעירים, חשוב שתתאימו את התכנים שלכם בקפדנות.

 

איך עושים קידום אתרים ברוסית?

לפני שמתחילים תהליך קידום אתרים ברוסית, חשוב להבין שמנוע החיפוש העיקרי במדינה זו הוא יאנדקס, ולא גוגל, כך שיש לכוון את מאמצי קידום האתר שלכם למנוע חיפוש זה, ולהבין איך הוא עובד. 

עקרונות קידום אתרים עבור Yandex דומים מאוד לעקרונות המיושמים על ידי גוגל, אבל אם אינכם בטוחים או אין לכם ניסיון בעבודה עם יאנדקס, המומחים שלנו זמינים לסייע לכם להשיג את התוצאות היעילות והמדויקות. אלו העקרונות החשובים לקידום אתרים במנוע חיפוש זה:

מיקוד גיאוגרפי

המיקום הוא גורם דירוג מרכזי עבור Yandex. האתר מסווג את כל החיפושים כתלויי מיקום או בלתי תלויי מיקום, כלומר, ביטויים כמו ‘בתי קפה בקרבתי’ יהיו חסרי תועלת מבחינת תוצאות החיפוש. יאנדקס מציגה תוצאות חיפוש מאזורים פרטניים, כלומר, התוצאות שיתקבלו לחיפושים במוסקבה, ייראו אחרת מהתוצאות שיתקבלו בסנט פטרסבורג.

כך שלעסקים ישראלים שמעוניינים להתרחב לשוק הרוסי, חשוב להשתמש במונחי חיפוש תלויי מיקום, עם שימוש ב-Yandex Business Directory’, כמו ‘גוגל לעסק שלי’, שמאפשר את פרסום שם בית העסק, המיקוד ומספר הטלפון. אם יש לכם סניפים אזוריים, חשוב לכלול גם את המידע הזה, ולא לשכוח להוסיף מילות מפתח ספציפיות לאזור לתוכן ולמטא נתונים שלכם.

בדומה לגוגל, לא מומלץ להסתיר תוכן ספציפי לאזור על סמך כתובת ה-IP של המשתמש. Yandex עושה זאת באופן אוטומטי, אך היא זקוקה לגישה לכל דף כדי לסרוק את האתר ביעילות. הסתרת כל פריט עלולה לפגוע בנראות האתר בתוצאות החיפוש.

 

יצירת תוכן בעל ערך

כשזה מגיע לתהליך קידום אתרים ברוסית, ממש כמו בקידום אתרים בכל שפה, חייבת להיות מדיניות של אפס התפשרות על תוכן איכותי שמספק ערך משמעותי לגולשים. השימוש הנכון במילות המפתח, חשוב גם הוא, אבל האיכות של התוכן חשובה הרבה יותר.

אי אפשר לדבר על קידום אתרים אורגני בלי להעלות את חשיבות האופטימיזציה של התוכן. למרות שתמיד חשוב ליצור תוכן מושך ומושך, טכניקות מסוימות יכולות להעלות את האתר שלכם למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש, ולשם כך יש להבין את האופן שבו יאנדקס וגוגל משתמשים באלמנטים כמו מילות מפתח וספירת מילים כדי לקבוע את דירוג האתר.

כמו שכל איש מקצוע שהשלים לימודי קידום אתרים יודע, כשזה מגיע למילות מפתח, יש להקפיד על צפיפות אופטימלית של שלושה עד חמישה אחוזים של מילות מפתח. ברגע שעוברים את הכמות של שישה עד שמונה אחוזים, האלגוריתמים של יאנדקס יסמנו את האתר כספאם. 

 

שיקול ספירת המילים

ניתן להתגמש מעט בנושא זה, אבל ההנחיה המקצועית היא לבצע מחקר מתחרים, ואם התוצאות מצביעות על מתחרים שמפרסמים מאמרים באורך של 2,000 מילים, עם מיקומים טובים בתוצאות החיפוש, המאמרים שלכם צריכים להיות באורך של 4,000 או 5,000 מילים כדי להעפיל על המיקומים של המתחרים.

יאנדקס מעריכה תוכן באמצעות שני אלגוריתמים לפחות. מסנן ה-AGS שלו מתפקד כדרך לזיהוי תוכן שיש לו ערך נמוך, וכך גם האלגוריתמים של גוגל. אתרים שמסומנים על ידי מנועי החיפוש עם תוכן באיכות נמוכה, מקבלים דירוגים נמוכים באופן משמעותי בתוצאות החיפוש.

במילים אחרות, יש לוודא שהתוכן שלכם איכותי ומותאם היטב להנחיות מנועי החיפוש ברוסיה, בין אם אתם מתרחבים לשוק הבינלאומי למטרות שיווק מוצר או למטרות הרחבת העסקים שלכם לשוק הרוסי, אחרת אף אחד לא ימצא את האתר שלכם בתוצאות החיפוש.

 

התנהגות משתמשים

יאנדקס מציבה דגש חזק על התנהגות משתמשים, וזהו החלק החשוב ביותר בתהליך מקצועי ומדויק של קידום אתרים ברוסית, עם השפעה גדולה הרבה יותר מבניית קישורים. על מנת להשיג תוצאות של דירוגים גבוהים במנוע החיפוש, יש לעודד אנשים ללחוץ על האתר, להישאר בעמודים, ולמנוע מהם לגלוש באתרים דומים.

יאנדקס לוקחת בחשבון את התנהגות המשתמשים באתר, וגם (באופן די מפתיע) מיד לאחר ביקורם. אם משתמש לוחץ על דף המתייחס לאותה שאילתה לאחר ביקורו, Yandex מקבלת התנהגות זו כאות לכך שהתוכן שלך לא סיפק ערך מספיק. Yandex החלה גם להעניש אתרים עם חלונות קופצים חודרניים שפוגעים בחוויית המשתמש.

 

החדשות הטובות הן שהניטור של כל ההתנהגות הזו קל – ניתן לנתח את יומני האתר ב-Yandex.Metrica. זהו כלי ניתוח כמו גוגל אנליטיקס, שמאפשר לבצע בדיקה שנוגעת למיקום המשתמשים, האופן בו הם מצאו את האתר שלכם, באילו מונחי חיפוש הם השתמשו, שיעור ההמרה שלהם ובאילו פלטפורמות הם משתמשים.

 

מיטוב חוויית הגלישה באתר

התוכן האיכותי באתר חשוב, אבל יאנדקס נוקטת בגישה הוליסטית יותר בקביעת הפרמטרים לדירוג אתרים. מבחינת מנוע חיפוש זה, אתרים צריכים לספק גם תוכן באיכות גבוהה וגם חווית משתמש אופטימלית.

איך זה נראה? ובכן, אתרים עם אחוזים גבוהים של נטישת האתר כבר בדף הבית, עשויים להתקשות להגיע לדירוג גבוה, וסימון זה מתרחש כאשר משתמש נוחת על דף ועוזב אותו במהירות. מומחי קידום אתרים ברוסית מבינים ששיעורי נטישה גבוהים פוגעים בדירוגים של האתר בתוצאות החיפוש, ולכן נותנים את דעתם היטב על מניעת מצבים אלו. 

שימו לב רגע איך זה עובד: נניח שמישהו לוחץ על הקישור לאתר שלכם ומוצא את התשובה שהוא חיפש. כעת, כשהוא מרוצה, אין לו שום סיבה ליצור אינטראקציה נוספת, אז גם אם הוא עוזב את האתר בשלב זה, האתר מקבל קפיצה טכנית בעלת ערך בתוצאות הדירוג.

 

אבל יש שיקולים חשובים לא פחות משיקולי נטישת האתר

למרבה המזל, Yandex אחראית ליותר מסתם שיעור יציאה מדף כניסה בעת קביעת דירוג האתר. הנה כמה טכניקות שחשוב ליישם על מנת ליצור חווית אתר מרתקת יותר עבור המשתמשים:

  • הגדלת מהירות הטעינה של האתר.
  • טיפול באזורים בעייתיים באתר באמצעות מפות.
  • הקפדה על תוכן איכותי, ברור ונגיש.
  • יצירת ספריית תוכן שמאגדת מאמרים חשובים ורלוונטיים.
  • קידום ברשתות החברתיות עם קישורים לאתר, כדי להגביר את התנועה.

צעדים אלו חשובים להפחתת שיעורי היציאה מדף הכניסה על ידי מינוף העניין של המשתמשים, ושיפור חווית הניווט שלהם באתר.

 

הבנת מטא תגיות

מומחי קידום אתרים בקיאים בחשיבות יצירת מטא תגיות, ויודעים שיאנדקס מתייחסת ברצינות רבה לנושא זה. האמת היא שאתרים עם טעויות מטא-תג קלות עשויים להתקשות בהגעה לדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש.

כשזה מגיע ליצירת תגיות כותרת ותיאורים בתהליכי קידום אתרים ברוסית, הכותרות של המאמרים יכולות להיות ארוכות יותר מאלה של גוגל. ובכל זאת, ההימור הטוב ביותר הוא ליצור כותרות שמכילות בסביבות שישים תווים, עם שאיפנה ליצירת תגי תיאורים של 160 תווים.

כמו כן, אם התגיות נוצרות באופן אוטומטי, יש לבדוק אותן, מכיוון שאם הן אינן איכותיות, האתר ירד במהירות בדירוג. בכל הנוגע למטא מילות מפתח, יש להוסיף אותן בכל עמוד. בעוד שדוברי רוסית נוטים להשתמש בתווים קיריליים עבור כתובות האתרים שלהם, Yandex מבינה גם תווים קיריליים וגם לטיניים.

 

יצירת אתר ידידותי לנייד

כל יועץ שיווק דיגיטלי יודע שהרעיון של הפיכת האתר לידידותי לנייד אינו דבר חדש, במיוחד לאחר שגוגל הפכה את AMP לכלי SEO חזק כל כך. באופן דומה, Yandex הדגישה את הערך של אתרים ידידותיים לנייד במנוע החיפוש שלה, והחברה גם השיקה דפי טורבו, שהושקו עד פי 15 מהר יותר מדפים רגילים.

למרבה המזל, כללי האופטימיזציה הרגילים לנייד חלים גם כאן. יש להקפיד על עיצוב פשוט של האתר, ולוודא שכל רכיבי המולטימדיה נטענים במהירות. חשוב גם ליצור כפתורי הנעה לפעולה גדולים מספיק על מנת שיתאימו למכשירים ניידים, והשיקול העיקרי בנושא זה הוא למקסם את קלות הניווט והצריכה.

אופטימיזציה של האתר לנייד היא פנטסטית עבור קידום אתרים ברוסית, אבל זו גם דרך יעילה לשפר את חווית המשתמש. זמני טעינה מהירים יותר פירושם פחות המתנה, מה שמוביל ליותר זמן להתוודע למותג שלכם.

 

כמה מסקנות לסיום

עם הסיוע, הליווי, הייעוץ והשירות של המומחים ב-SEOFirm, ניצור עבורכם תוכנית קידום יעילה ומקיפה, שתואמת את המטרות העסקיות שלכם להתרחבות בינלאומית בגישה ממוקדת, לפלח השוק הרוסי.

עדיין תוהים אם התהליך ישתלם לכם בטווח הארוך? ובכן, לא תוכלו להבין את התשובה המלאה לשאלה זו, עד שלא תגיעו לפגישה עם היועצים שלנו, שיסבירו לכם היטב איך עובד התהליך ולמה הוא כל כך משתלם, במיוחד אם יש לכם את התמיכה של חברה לקידום אורגני.

המומחים של SEOFirm עונים לשאלות הנפוצות שלכם

האם SEO ברוסיה שונה כל כך שאני צריך להתאים את האסטרטגיה הנוכחית שלי?

כן! כל מדינה דורשת אסטרטגיית קידום אתרים אחרת, מכיוון שלכל מדינה יש הנחיות קידום אתרים פרטניות שיש לתת עליהן את הדעת.

מה שכרגע עובד ומביא את התוצאות לשוק הנוכחי שלך בארץ, לא בהכרח ישיג תוצאות עם יישום על השוק הרוסי ולקוחותיו.

באיזה מנוע חיפוש יש להתמקד בקידום אתרים ברוסיה?

ברוסיה, גוגל היא עדיין מנוע חיפוש חשוב. יחד עם זאת, במקרה זה, היתרון שלו אינו כה חזק כמו במדינות אחרות – והוא משמש רק 54% מהגולשים במדינה. את המקום השני עם 43% תופסת Yandex. 

לכן כפי שניתן לראות, נתח השוק של Yandex הוא ממש גדול, לכן מקדם אתרים מקצועי מקפיד לבצע אופטימיזציה של אתרים גם עם התאמה למנוע החיפוש הזה.

איך מתנהל מנוע החיפוש יאנדקס בהשוואה לגוגל?

מבחינת יעדים, ל-Yandex יש את אותה מטרה סופית כמו לגוגל. כלומר, גם יאנדקס מזהה את התשובות הטובות והרלוונטיות ביותר לשאילתות הגולשים, המוצגות על ידי אתרים סמכותיים ואמינים, ומגישה אותן למשתמשים.

מהם האתגרים של קידום אתרים ביאנדקס?

חשוב להימנע משימוש יתר בקישורים נכנסים, שימוש נכון ב-meta tags והבטחת השימוש בתוכן בעל ערך. 

אלו הם חלק מהאתגרים המרכזיים שעומדים בפני בעלי אתרים שמעוניינים לבצע אופטימיזציה לקידום אתרים, עם בקיאות מקיפה ביאנדקס, מה שמוביל לסיבה חשובה נוספת לשכור את שירותי המומחים בתחום.

דילוג לתוכן