אם אתם מעוניינים להשיק את האתר שלכם לקהל הפורטוגזי ולהשיג תוצאות של נראות טובה בתוצאות החיפוש של גוגל פורטוגל כדי לקבל תנועה מוסמכת, הצעד הראשון הוא להבין כיצד לקוח פורטוגלי יכול למצוא אתכם.
המומחים של SEOFirm בקיאים בתהליכים הנדרשים לביצוע קידום אתרים בשפות שונות, ללקוחות ישראליים שמעוניינים לפרוץ לשווקים זרים ולהגדיל את טווח ההגעה של בית העסק שלהם. מדריך מקיף זה מציג את כל מה שצריך לדעת על קידום אתרים בפורטוגזית, ובין היתר, נדבר על:
- מאפייני התהליך.
- הרחבת הפעילות העסקית לקהל בפורטוגל
- למה כדאי להתחיל לקדם את האתר שלכם בפורטוגל?
- יתרונות התהליך.
- איך קידום אתרים בפורטוגל יכול לסייע לכם?
- איך עושים את זה נכון?
- ותשובות לשאלות הנפוצות שלכם.
מאפייני קידום אתרים בפורטוגזית
הקהל הפורטוגזי משתמש במנוע החיפוש של גוגל פורטוגל לגלישה באינטרנט, עם שם הדומיין www.google.pt ותוצאות החיפוש שונות לחלוטין מהתוצאות שגולשים מקבלים בחיפושים בגוגל בישראל.
תמהיל השיווק והתאמת התוכן לדקויות השפה הפורטוגזית, יתבצע על ידי איש מקצוע דובר פורטוגזית כשפת אם, או ברמת שפת אם, כך שהאתר יונגש ויותאם היטב לקהל בפורטוגל, לתרבות המקומית ולשימושים המדויקים בשפה. כחלק מהתהליך אנחנו מבצעים גם ניתוח מתחרים בשוק הפורטוגלי על מנת להשיג תוצאות טובות של דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש.
הרחבת הפעילות העסקית שלכם לקהל בפורטוגל, עם שירותי קידום אתרים בפורטוגזית
קידום אתרים בינלאומי מסייע לעסקים ישראליים להשיג נוכחות מקוונת נרחבת בפני מקומיים באזורים שונים בעולם. ההבדל בין קידום אתרים בישראל לקידום אתרים אורגני בינלאומי מבוסס על התמקדות בכוונות החיפוש.
להבדיל מתהליכי קידום אתרים ממומן בגוגל, בקידום אורגני, העדיפות של הסורקים של גוגל בהצבת אתרים במיקומים טובים בתוצאות החיפוש, היא בחירת אתרים שכוללים שאילתות חיפוש שיש להן “כוונה מקומית”, כלומר, המחפש רוצה לקבל תחילה תוצאות של מנועי חיפוש עם חברות מקומיות שמציגות תכנים בשפה שלו.
אופטימיזציה מדויקת לאזורים בפורטוגל
קידום אתרים בשפה הפורטוגזית, בהתאמה לניב המקומי ששולט בכל אזור במדינה, הוא תהליך ממוקד ביותר שמכוון לאנשים שמחפשים עסקים ממש ברגע המדויק שהם צריכים אותו, ואין תהליך יותר אישי מזה. שירותי קידום אתרים שמתבצעים על ידי המומחים בתחום, זמינים על ידי צוות שבקיא בהנחיות של גוגל לקידום אתרים, ולשיווק דיגיטלי של מוצרים או שירותים.
95% מהחיפושים המקומיים בפורטוגזית נעשים דרך גוגל, ולכן הקפדה על אופטימיזציה של האתר שלך לאזורים ספציפיים בפורטוגל, חיונית ליצירת יותר מכירות, עם צוות מקצועי שבקיא במאפייני החיפושים המקומיים וקישורים לדומיינים רלוונטיים. עם השירותים של SEOFirm, מובטחת לכם הצלחה עסקית גם בפורטוגל.
למה כדאי להתחיל לקדם את האתר שלכם בפורטוגל?
כמומחים מקצועיים בקידום אתרים בינלאומי, הצוות שלנו יסביר לכם בדיוק למה קידום האתר שלכם לקהל בפורטוגל הוא הצעד הטוב ביותר הבא שאתם יכולים לנקוט בו כדי להצמיח את הפעילות העסקית שלכם. הנה כמה סיבות חשובות שיסייעו לכם להבין את כדאיות התהליך:
סביר יותר שאנשים יקנו מכם אם תפנו אליהם בשפה שלהם
בעוד שחלק מהאנשים אוהבים להסתתר מאחורי האנגלית כ’שפה הבינלאומית’, כשמדובר בקנייה מקוונת במדינות זרות, גם אם אנשים מבינים אנגלית, יש סיכוי גבוה יותר שהם יתנו את אמונם באתר שהם יכולים לגשת אליו בשפת האם שלהם.
זו פסיכולוגיה בסיסית, אבל זה נכון, ואנחנו בטוחים שאתם יכולים להבין למה. יועץ שיווקי מטעמנו יציג בפניכם את הנתונים על נראות טובה של אתרים שפונים לקהלים בחו”ל, וכתובים בשפת האם המקומית, לעומת הנתונים שמתקבלים מקידום אתרים לשווקים זרים, עם הסתמכות על אנגלית, בתקווה שיהיו גולשים שיהיו מעוניינים לקרוא את התכנים שלכם.
רק שליש מאוכלוסיית פורטוגל דובר שפה זרה
לא משנה אם גולשים בפורטוגל ירגישו בנוח לקנות מאתר בשפה אחרת או לא, שני שלישים מהאוכלוסייה מדברים רק פורטוגזית, ולכן ניתן להגיע אליהם רק באמצעות תוכן שפונה אליהם בשפת האם שלהם, ומותאם לתרבות ולהרגליה הקנייה שלהם.
פורטוגזית היא השפה החמישית הכי מדוברת באינטרנט
הנתון הזה עשוי להפתיע אתכם, אבל פורטוגזית היא השפה החמישית הכי מדוברת באינטרנט, והיא נכנסת ממש אחרי הערבית, וגם פופולרית יותר מספרדית, סינית וכמובן אנגלית. מעניין לציין שפורטוגזית עולה בהרבה על שאר השפות האירופיות, צרפתית וגרמנית, בין היתר בשל האוכלוסייה העצומה של אחת המדינות שפורטוגל חולקת איתן שפה, ברזיל.
לכן קידום אתרים בפורטוגזית צריך לכלול תוכן מעולה בפורטוגזית, עם התאמת הסלנג לקהל שלכם, הצעיר או המבוגר, והקפדה על שימוש נכון בדקויות השפה או הסלנג המקומי, כך שהתוכן ידבר כמה שיותר אל הקהל שלכם, וישקף אותנטיות ומקצועיות.
כלכלת פורטוגל צומחת
משנת 2019, כלכלת פורטוגל נמצאת במגמת עלייה, והאבטלה יורדת, עם נתונים עקביים למגמה זו, כבר כמה שנים רצופות.
נתונים אלו מעידים על העיתוי המצוין לעסקים ישראליים שמעוניינים להגיע לתושבי המדינה, שיש להם הכנסה פנויה הולכת וגדלה, ומחפשים מותגים שנוקטים במאמצים ליצור איתם אינטראקציה בשפתם.
שוק קטן אבל חזק
למרות שאוכלוסיית פורטוגל מונה רק קצת יותר מ-10 מיליון איש, מה שעשוי להיראות כקהל יעד קטן, במיוחד בהשוואה ליותר מ-200 מיליון ברזילאים, מותגים ישראלים רבים מבינים היום יותר ויותר את כוח הקנייה של הקהל הפורטוגלי ולכן מתחילים בתהליכי אופטימיזציה לאתר בהתאמה לשוק זה.
יצירת תוכן של אתר בפורטוגזית ברזילאית, במטרה להשיג את הקהל הברזילאי בפורטוגל, היא רעיון נפלא, אבל אם המטרה היא להשיג קהל אירופאי, עם התמקדות בפורטוגל, חשוב להבין שהקהל בפורטוגל שונה מהקהל בברזיל.
חשיבות ההקפדה על הפרדה בין הקהל הפורטוגזי לקהל הברזילאי
כמו שיש הבדלים בין אנגלית אמריקאית לבין אנגלית בריטית, כך יש הבדלים בין פנייה לשני סוגי קהלים אלו, במיוחד אם המטרה היא להתחיל גם תהליך של ניהול מדיה דיגיטלית לצד קידום האתר שלכם לקהל הפורטוגזי.
לאנשים ילידי פורטוגל, פורטוגזית ברזילאית היא לכל דבר ועניין שפה זרה. הם אולי יבינו את התוכן, אבל אתר שנכתב מתוך מיקוד לקהל ברזילאי, לא יהיה אמין כמו אתר עם תוכן שנכתב בספרדית.
נכון שיחסית לברזיל, או השכנות האירופאיות של פורטוגל, זוהי מדינה קטנה יחסית, אבל כוח הקניה של הקהל במדינה זו הוא אדיר, ואם המותג שלכם יוצג בפורטוגזית, אתם מתחילים תהליך שיניב תוצאות מדהימות.
יתרונות קידום אתרים לקהל בפורטוגל או בברזיל על ידי המומחים בתחום
על מנת לבצע קידום אתרים בפורטוגזית עם מיקוד האתר שלכם למדינות כמו פורטוגל או ברזיל, הצוות של SEOFirm מספק את השירות עם איש מקצוע מומחה בתחום, שדובר את השפה ברמת שפת אם. איש מקצוע זה יודע לחפש מילות מפתח בפורטוגזית, ובקיא בשימוש נכון בביטויים ובמילות המפתח, על ידי מדידת צפיפותם, הצבתם במקומות המתאימים, ושימוש נכון בדקויות השפה.
איש הצוות המקצועי שלנו יעמוד לרשותכם, וישתמש במילות המפתח האסטרטגיות של החברה שלכם על מנת למקם את האתר בין התוצאות הראשונות של מנועי החיפוש. אנחנו בקיאים גם בתהליכי אופטימיזציה לאתרים, כך שאתם יכולים להיות רגועים ובטוחים שהאתר שלכם נמצא בידיים הכי מקצועיות שיש.
יצירת תוכן אותנטי לקהל בפורטוגל
חלק מתהליך קידום האתר שלכם לקהל הפורטוגזי כולל גם שירותי קידום אתרים בפייסבוק, כך שאנשים יוכלו למצוא אתכם גם כשהם גולשים בפייס בוק. עם שימוש בכלי חיפוש מילות המפתח, AdWords, אנחנו יוצרים, בין היתר גם פוסטים ברשת החברתית בשפה זו, או בהתאמה לקהל הברזילאי שנמצא בפורטוגל.
כך שאם המטרה שלכם היא למקם את האתר בפורטוגל או בברזיל, אתם יכולים לסמוך על השירותים הייחודיים של הצוות המקצועי שלנו.
למה חשוב גם להתחיל קידום אתרים בפורטוגזית ברזילאית?
כלכלת ברזיל היא השביעית בגודלה בעולם, ונחשבת גם לשביעית בגודלה במונחים של שוויון כוח קנייה. לברזיל יש שווקים חופשיים במידה וכלכלה מוכוונת פנימה. היא נחשבת למעצמה השנייה בגודלה בחצי הכדור המערבי ופורטוגזית היא השפה הרשמית של אנגולה, ברזיל, קייפ ורדה, גינאה-ביסאו, מוזמביק ופורטוגל, כמו גם כמה איים הממוקמים בים מזרח טימור.
שפות אלו מדוברות בפורטוגל, כך שבמקביל לקידום האתר שלכם בפורטוגזית, חשוב שתקפידו גם על תהליכי נגישות אתרים לקהל היעד שלכם בברזיל, או לקהל הברזילאי בפורטוגל.
יצירת תוכן פורטוגלי איכותי הוא המפתח להשגת קישורים איכותיים בברזיל
כאשר יש לכם באתר שלך תוכן פורטוגלי מצוין ומוכוון משתמש, אתם מעודדים את המבקרים לעשות את הצעד הבא החשוב כל כך, בין אם זה ביצוע רכישה, בקשת מידע נוסף, מילוי טופס יצירת קשר או שיתוף המידע.
בעת יצירת או קידום אתר בגוגל עם תוכן פורטוגלי איכותי מחוץ לאתר, אנו מפתחים את הקישורים המובילים ישירות לתוצאות חיפוש משופרות.
SEO עם לוקליזציה לקהל יעד ברזילאי בפורטוגל
לוקליזציה של אתר לקהל יעד ברזילאי יאפשר את הגברת הסיכויים לנראות גבוהה במנועי החיפוש: אבל רק אם תקפידו לבצע את התהליך בהתאם להנחיות העדכניות של מנועי החיפוש הברזילאים, כך שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יוכלו למצוא אתכם.
כדי למקם את האתר בפורטוגל, יש להתנהל בהתאם לשיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים, תוך כדי יצירת מעורבות ונגישות לקהל שלכם, ובמיוחד חשוב להבין את השפעות ההבדלים בין תרגומים מילוליים לבין יצירת תוכן איכותי חדש שמדבר את השפה האותנטית, על כל הדיאלקטים והניבים שלה.
לצוות המקצועי המיומן בסוכנות SEOFirm יש את הידע המקצועי והניסיון העשיר בתחום, כדי למשוך את הלקוחות הברזילאיים שלכם, ולהתאים את האתר למנועי החיפוש הברזילאים.
איך עושים קידום אתרים בפורטוגזית
כדי לבצע נכון תהליך של קידום אתרים בפורטוגל, אסטרטגיית בניית קישורים חשובה לא פחות מכפי שהיא חשובה בקידום אתרים בישראל. קישורים שנכנסים מאתרים פורטוגלים לאתר שלכם, ישפיעו יותר על הנראות שלכם בתוצאות החיפוש, בהשוואה לקישורים שאינם מקומיים.
קמפיין קישורים נכנסים של פורטוגל יכול להיות, למשל, כתיבת מאמר בפורטוגזית והצבתו באתר פורטוגלי בעל סמכות גבוהה (ליצירת אמון) ובאותו תחום מומחיות כמו תחום הפעילות שלכם.
הצוות שלנו כולל יועץ שיווק שיסביר לכם את חשיבות ההקפדה על גישה זו, כדי להגביר את הסמכות של האתר שלכם בשוק הפורטוגזי ולהשיג תנועה מוסמכת ביותר, והיועץ יוודא שהצוות מתמקד בהשגת קישורים איכותיים במקום בכמות גדולה של קישורים חסרי חשיבות.
סוכנות SEOFirm תהווה את נקודת הקשר הייחודית שלכם, והשירותים שלנו יאפשרו לכם ליישם את אסטרטגיית ה-SEO שלכם בשוק הפורטוגזי, הודות לכישורים של הצוות המקצועי והמיומן שלנו, שמומחה בתהליכי קידום אתרים בינלאומי.
ניתוח תוצאות מחקר מתחרים
בשלב זה, הצוות המקצועי והמיומן שלנו משתמש בכלים מקצועיים מתקדמים על מנת לבצע את כל הפעילויות המאמתות את המצב הנוכחי של האתר שלכם לקהל היעד בפורטוגל, מבחינת SEO והפוטנציאל שלו במדינה זו, בהשוואה למתחרים.
במקביל, אנו מנתחים את נתיב המשתמש המלא על סמך מסע הלקוח. התוצאה של הניתוח היא כמות גדולה של נתונים שניתן להשתמש בהם כדי ליישם שלבים נוספים בתהליך.
SEO טכני
כאשר מתחילים פעילות קידום אתרים נכונה, אחד הצעדים ההכרחיים להשגת הצלחה סופית הוא קידום אתרים טכני, הנקרא גם ניתוח טכני או אופטימיזציה טכנית לקידום אתרים, כלומר, החלק באופטימיזציה שלא נוגע לתוכן.
שלב זה מורכב מכל הפעילויות המשפיעות על הארכיטקטורה והקוד של אתר אינטרנט באופן שיהפוך אותו לידידותי ככל האפשר לדרישות מנועי החיפוש המחמירות ביותר, ובו בזמן להישאר צעד אחד לפני המתחרים.
כתיבת תוכן ראוי לקישור
אם אתם מעוניינים שהתוכן שלכם יהפוך למגנט קישורים, חשוב להקפיד על יצירת תוכן איכותי ביותר באתר שלכם. היתרונות של תוכן טוב הם הרבה מעבר להצעת ערך לגולשים. תוכן איכותי מקושר גם ללא צורך בביצוע קמפיינים פרסומיים ממומנים.
לכן, תהליך קידום אתרים בפורטוגזית צריך להתחיל עם הערכת התוכן שיש לכם באתר. התוכן צריך להיות ראוי לקישור, מה שאומר שהוא צריך להיות מבוסס על עובדות שנחקרו היטב, ובמהלך בחירת הנושאים לתכנים, מומלץ להימנע מבחירת נושאים שכבר כוסו על ידי אתרים אחרים.
גידול בתנועה ובהכנסות
הערך האולטימטיבי של קידום האתר שלכם לקהל היעד בפורטוגל הוא העלייה במודעות למותג, בתנועה, בהמרות ובהכנסות המופקות מהשירות, שהיא גבוהה משמעותית מאשר במקרה של ‘קידום אתרים רגיל’ ומעל לכל, היא עמידה לאורך זמן.
הערכות הביצועים
זהו מרכיב בעל ערך וסופי של האסטרטגיה, שבו אנו מעריכים ערכים בודדים הקשורים לנראות האתר במנוע החיפוש הפופולרי בפורטוגל, תוך התחשבות בגידול בתנועה וחשוב מכך, בגידול בהמרות מעל פרק זמן מוגדר.
עם שימוש בכלים מתקדמים בפיקוח מנהל פרויקט בצוות שלנו, אנו מודדים כל הזמן את ההתקדמות הקשורה להערכת הפעילויות שבוצעו, ועל בסיסם, ללקוחותינו יש גישה לדוחות נרחבים 24/7.
המומחים של SEOFirm עונים על השאלות הנפוצות שלכם:
מה זה קידום אתרים מקומי?
קידום אתרים מקומי הוא תהליך של אופטימיזציה של אתר אינטרנט - והדפים הנפרדים שלו - כדי ליצור תנועה מחיפושים מבוססי מיקום.
הצמיחה המהירה של השימוש במובייל ובחיפושי תוצאות בגוגל, מכל מקום, הפכה את האופטימיזציה המקומית למוקד חשוב עבור מגוון עסקים, לכן כל כך חשוב לזהות את סיכויי הצמיחה העסקית במדינה מסוימת, ולכוון אליה את תהליך קידום האתר הישראלי שלכם.
כמה חיפושים בגוגל הם מקומיים?
התשובה לשאלה זו תלויה, כמובן, במיקום בית העסק שלכם, אבל, במונחים כלליים מאוד, נכון ליולי 2018, 46% מכל החיפושים בגוגל מחפשים מידע מקומי.
כלומר, כמעט מחצית מהחיפושים בגוגל הם מקומיים, מה שנותן לכם אינדיקציה נוספת לחשיבות קידם אתרים בפורטוגזית או בכל מדינה אחרת שיש לה פוטנציאל להשגת התרחבות גלובלית של העסק הישראלי שלכם.
לעסק שלי יש מספר מיקומים פיזיים, האם תשלבו את המיקומים השונים באסטרטגיית ה-SEO?
בהחלט. כל מיקום שונה, ולכן אנו מתייחסים אליו כך, גם אם אתם מפעילים רק אתר אינטרנט אחד (כפי שקורה ברוב העסקים המקומיים).
כסוכנות שמתחזקת מספר אתרים במספר מיקומים בינלאומיים בעצמנו, יש לנו תובנות מקצועיות ייחודיות שנוגעות לאתגרים הנפוצים בתחום, ואנחנו בקיאים באופן בו בעלי עסקים מתמודדים עם קידום האתר שלהם לקהלים זרים, כך שניישם את כל הידע המקיף שלנו בתחום גם לקידום בית העסק שלכם במדינות שונות בעולם.
האם אתם יכולים לסייע לי להפוך את האתר שלי לידידותי יותר לנייד?
הצוות שלנו כולל מומחי קידום אתרים טכני, שמתהדרים גם בכמה כישורי תכנות וקידוד מרשימים – כך שאנחנו יכולים בהחלט לסייע בעדכון האתר שלכם ולספק חווית משתמש טובה יותר עבור דפדפנים אנושיים ובוטים כאחד, גם במכשירים ניידים.