קידום אתרים ביפן

קידום אתרים ביפן: כל מה שצריך לדעת

בתהליכי קידום אתרים בינלאומיים, להבדיל מקידום אתרים בישראל, קיימים היבטים מסוימים, כמו למשל הבדלי תרבות ושפה, שיש לקחת בחשבון על מנת לבצע בגישה נכונה ומדויקת את הפעילויות של שיווק דיגיטלי בחו”ל. אז איך נראה קידום אתרים ביפן ולמה צריך לשים לב כשעושים עסקים במדינה הזו? הנה התוכן החשוב שתמצאו במדריך זה:
  • יפנית והשפעתה על קידום אתרים
  • חשיבות קידום אתרים ביפנית
  • היתרונות בשיווק דיגיטלי לקהל יעד יפני
  • איך התהליך יכול לסייע לכם?
  • איך עושים נכון קידום אתר ביפנית?
  • קידום אתרים בקוריאה
  • ותשובות לשאלות הנפוצות שלכם.

עם תוכנית מקיפה ומדויקת, אתם הולכים לדבר יפנית יותר מהר מכפי שחשבתם

עם  הליווי, הייעוץ והניסיון של המומחים של SEOFirm, סוכנות לקידום אתרים עם מוניטין מצוין בקידום אתרים מקומי ובינלאומי, וותק של למעלה מעשר שנות פעילות בתחום, תקבלו תוכנית מקיפה וחדשנית לקידום האתר שלכם ביפן.הצוות המיומן והמקצועי שלנו בקיא בתהליכים הנדרשים להשגת התוצאות המבוקשות, עם איש צוות דובר יפנית ברמת שפת אם, והפעלת תוכנה לקידום אתרים שמאפשרת מעקב אחר התוצאות וקבלת נתונים מדידים שמאפשרים ביצוע שינויים בהתאם לצורך והקפדה על התקדמות נכונה של התוכנית.אז כל מה שיישאר לכם זה רק להכין את התשתיות לצמיחה העסקית העצומה שבית העסק שלכם הולך לחוות. וכן. זה הולך לקרות במספרים יותר גדולים מכפי שאתם מאמינים. מוכנים להתחיל לדבר יפנית שוטפת? בואו נראה איך זה עובד.

יפנית והשפעתה על קידום אתרים

קיימות ארבע מערכות כתיבה ביפנית: שתי מערכות כתיבה סילבאריות – חירגנה, קטאקנה וגם תווי קאנג’י והאלפבית הלטיני). כתוצאה מכך, מילה אחת יכולה להיכתב בכמה דרכים. לדוגמה, אם משתמש יפני רוצה לחפש את המילה אמריקה, הוא יכול לכתוב אותה בכמה דרכים:アメリカ、米国כלומר, אמריקה או ארה”ב. כלי קידום אתרים הזמינים היום מתוחכמים מספיק על מנת להתייחס לכל האותיות האלה כאל אותה מילה, אבל לא תמיד הם עובדים באופן מושלם, ובהתאם לביטוי, תוצאות החיפוש עשויות להשתנות. 

חשיבות קידום אתרים ביפן

יפן היא גן עדן לבעלי עסקים שמעוניינים להתחיל מסחר אלקטרוני. בדירוג העולמי, המסחר האלקטרוני היפני מדורג במקום הרביעי, מיד אחרי סין, ארה”ב ובריטניה. בשנת 2019, ההכנסות משיווק מקוון היו 104.04 מיליארד דולר, והמספרים הללו גדלים ללא הרף, אבל כך גם התעריפים של מחירים קידום אתרים.לכן מומלץ לבחור סוכנות פרסום ישראלית שמעסיקה צוות שלם שמספק את כל השירותים הנדרשים לכניסה לשוק היפני, במקום אחד, עם מומחים מקצועיים שדוברים את השפה, בשיטת תמחור שתואמת את התקציב שלכם. היפנים אוהבים מותגים זרים, והם מוכנים לשלם יותר עבור איכות מעולה, כך שסחר מוצרי היוקרה הופך להיות יותר ויותר פופולרי שם. 

יתרונות קידום אתרים ביפן

יפן היא מעצמה כלכלית אדירה שמציגה הזדמנויות מדהימות לבעלי עסקים שמעוניינים להרחיב את עסקיהם לפלח השוק הכול כך מגוון הזה. מלבד יתרון הצמיחה העסקית המשמעותית שמגיעה עם קידום אתרים ביפן, יש גם את היוקרה שנלווית לבית העסק שלכם, כשאתם מוציאים את הפעילות העסקית שלכם לשוק הבינלאומי. אז בואו נבחן עוד כמה יתרונות חשובים:

היפנים מבצעים רכישות מקוונות כחלק משגרת יומם

מספר האנשים המשתמשים באתרי רשתות חברתיות במדינת פריחת הדובדבן הוא ניכר, עם 93.8 מיליון נכון לינואר 2021, שהיוו 74.3% מכלל האוכלוסייה. המספרים האלו נשמעים עצומים, נכון? אבל בהשוואה לשנת 2020, המספר גדל ב-4.4 מיליון, ככל הנראה בגלל מגפת הקורונה.חשוב גם להבין שיפן היא חברה מזדקנת, כך שמשתמשי רשתות חברתיות הם לא רק צעירים, אלא גם מבוגרים שיודעים מה זה e-commerce, ומבצעים רכישות מקוונות בתדירות גבוהה. בעוד שהלקוח המערבי יתעניין במיוחד בערך ובמחיר של המוצר שמציע המוכר, המקרה יהיה שונה ביפן, שם האיכות והכרת המותג הם החשובים ביותר.לכן מומלץ להתייחס להיבט זה ברצינות ולהציג את ההיסטוריה העסקית שלכם ברמה גבוהה, על מנת לוודא שאתם משדרים מסר של בית עסק יוקרתי ואמין. 

איך קידום אתרים ביפן יכול לסייע לכם?

שוק המסחר האלקטרוני של יפן צפוי לרשום צמיחה שנתית משולבת של 14.3% בין השנים 2022-2027. תעשייה זו מפותחת היטב ורשמה צמיחה בת קיימא בחמש השנים האחרונות, הנתמכת על ידי שימוש גבוה במכשירים ניידים, לצד ההעדפה גבוהה של צרכנים לעסקאות מקוונות. צרכנים עוברים יותר ויותר מרכישות בחנות לרכישות מקוונות, כאשר מסחר אלקטרוני הוא אחד התחומים הבודדים שהראו השפעה חיובית מהמגיפה, ובעלי עסקים מוכנים לשלם כל תעריף של מחיר קידום אתרים, כדי להתאים את עסקיהם להעדפות הרכישה בארץ ובחו”ל. 

ההעדפות לרכישות מקוונות הגדילו את המסחר האלקטרוני ביפן וזאת ההזדמנות שלכם להצטרף למשחק

ברור שהצלחת המסחר האלקטרוני ביפן תלויה במספר גורמים שונים, כמו למשל ההפצה בארץ מתקדמת ומחוברת היטב. זאת, בשילוב עם גודלה של המדינה, גורם לכך שאפשרויות המשלוחים מהירים ואמינים.פרסום דיגיטלי, כגון אפשרויות חיפוש ותצוגה, גם הגדיל את שוק המסחר האלקטרוני. יתר על כן, המסחר החברתי נמצא במגמת עלייה, כאשר עסקי מסחר אלקטרוני משתמשים בתוכן ממומן על ידי עבודה עם משפיענים כדי לקדם מוצרים, מה שמניע עוד יותר את צמיחת המסחר האלקטרוני.  

לכן חשוב להבין איך עושים קידום אתרים ביפן בתהליך נכון ומדויק

המומחים של SEOFirm בקיאים בתהליכי קידום אתרים בארץ ובעולם, ויש לנו את הידע, הניסיון והמשאבים לבצע עבורכם תהליך מדויק ונכון של הצגת האתר שלכם לקהל היפני, עד להשגת התוצאות המבוקשות במנועי החיפוש.אנחנו מקפידים גם על ביצוע עדכונים, שינויים ותחזוקת האתר שלכם במצב אופטימלי, כדי שהנוכחות שלכם בשוק היפני תוביל לצמיחה עסקית ענפה ומשלמת. אלו הצעדים שבהם הצוות המקצועי שלנו נוקט כדי לבצע את תוכנית הקידום שנתאים לכם:

שימוש במיקוד יעיל של מילות מפתח ביפנית

חשוב להשתמש בפריסה של מערכות הכתיבה ביפנית, במהלך יצירת התוכן לאתר, על מנת שלא להחמיץ מילות מפתח חשובות, ולזכור שלפעמים ניתן לכתוב א אותה מילה באמצעות שניים או יותר מארבעת מערכות התווים.

מנועי חיפוש ורשתות חברתיות ביפן

יפן מזוהה עם התקדמות טכנולוגית גדולה שמהולה במסורת, ולכן תהליך קידום אתרים ביפן צריך להיות מותאם היטב לקדמה הטכנולוגית המאפיינת את היפנים מצד אחד, אבל עם הרבה כבוד למסורת, מצד שני.באופן שאינו מפתיע, גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ביפן. Yahoo! נמצא במקום השני בדירוג עם יותר מ-20% מהמשתמשים, נכון לשנת 2021. פלטפורמות מקוונות נפוצות ביותר ביפן הן הרשתות החברתיות, עם מספר משתמשים פעילים שעולה מדי יום. 

שיקול הלוקליזציה

כדי לבצע נכון תהליך של שיווק דיגיטלי, חשוב מאוד להימנע מתרגום פשוט של האתר הישראלי שלכם, לשפה היפנית. וחשוב לא פחות גם להבין את הלוקליזציה, מכיוון שקיימים הבדלים תרבותיים שונים שצריך לקחת בחשבון. למשתמשים יפניים יש דרך חשיבה ייחודית לחלוטין והם מעדיפים תוכן שונה, אז כפי שאתם יכולים לנחש, להתנהגות הגולשים יש השפעה ישירה על קידום אתרים ביפן.

שימוש בכותרות ובתיאורי מטא יפניים

גוגל סופרת את אורך הפיקסלים, לא את מספר התווים. עבור תווים יפניים, כדאי לשים לב שכולם הם 20 פיקסלים, כך שאורך הכותרת המקסימלי הוא 28 תווים. עבור מטא תיאורים, זה 49.5 תווים אם מתבצע שימוש בתווים יפניים ברוחב מלא. בנוסף למגבלת המילים, חשוב להעלות כותרות שיכולות למשוך את תשומת הלב של אנשים מכיוון שהין מסייעות להגדלת שיעורי הקליקים (CTR), והשגת התוצאות המבוקשות של מיקומים בגוגל.

הקפדה על יצירת אתר ידידותי לממשק משתמש ו-UX יפני

חשוב שאתר האינטרנט שלכם יהיה מיועד לקהל היפני, שהוא יהיה בנוי מנקודת המבט של גולשים יפנים, ושיהיה להם נוח להשתמש בו, לקרוא את התכנים ולנווט בקלות בין העמודים. גוגל מציבה עדיפות לביצועים על פני הנראות הטובה של האתר, ויפנים מצפים לדברים מסוימים באתרי אינטרנט כגון מדור שאלות נפוצות נרחב.לכן מומלץ לבצע בדיקת אתר באופן קבוע, כדי להבין אילו צעדים מניבים את התוצאות המבוקשות ואלו לא, ולהתמקד בצעדים שמאפשרים חוויית משתמש מעולה והשגת דירוגים גבוהים במנוע החיפוש. 

שימוש בכלי קידום אתרים תואמים ליפניים כדי לעקוב אחר ביצועי האתר

ניטור קבוע של תוצאות האתר משמעותי כאשר בהפעלת אתר אינטרנט, שכן האלגוריתם והמתחרים ממשיכים להשתנות. ניתן להשתמש ב-Google Search Console, אפשרות חינמית המאפשרת הצגת סקירה כללית של ביצועי האתר והנקודות הנדרשות לשיפור. אם התקציב שלכם גבוה יותר, ניתן גם להשתמש בכלי ה-SEO היפני mieru-ca, התוכנית הזולה ביותר היא בסביבות $1,000 לחודש. כלים לקידום אתרים בשפה האנגלית כגון SEMrush זמינים גם ביפנית, ומכיוון שהשתמשנו בהם, אנחנו יכולים לאשר שהם יעילים.

בנייה יעילה של מערך קישורים

בניית קישורים ביפן דומה לבניית קישורים בכל מדינה אחרת, ויש לזכור לבחור דומיינים עם פרמטרים גבוהים יותר מהאתר הישראלי שלכם. וזה לא הכול. מומלץ לקשר מדומיינים מקומיים: במקרה זה .jp ו-co.jp. שם ניתן למצוא דומיינים רבים עם פרמטרים מרשימים בפורומים כמו:
  • Chiebukuro-  知恵袋
  • Hatsugenkomachi- 発言小町発言小町
  • OKWAVE
  • hotfrog.jp
  • opendi.jp
  • yalwa.jp

התאמת תוכן לשוק היפני

במהלך כתיבת מאמרים ותוכן לאתר האינטרנט שלכם, יש להקפיד על כתיבה על נושאים שמתאימים לקהל היפני. מאמרים עם רמות גבוהות של שיתוף ידע וטיפים, הם סוגי תכנים פופולריים בשוק זה. כחברה ישראלית, תוכלו ליצור תוכן שקשה יותר לחברות יפניות מקומיות ליצור, ובגישה זו תוכלו להתבלט בקהל ולהשיג דירוגים של מילות מפתח ייחודיות יותר. 

ועכשיו, אחרי שהצלחתם עם קידום אתרים ביפן, זה הזמן להתרחב גם אל הקהל הקוריאני

החיפוש האורגני בדרום קוריאה נשלט במידה רבה על ידי NAVER, בניגוד למדינות אחרות. הרגלים של משתמשי אינטרנט קוריאנים ייחודיים במיוחד ועסקים ישראלים שמעוניינים לקדם את האתרים שלהם בקוריאה, צריכים את המומחים בתחום לצידם, כדי להתגבר על האתגרים המאפיינים קידום אתרים לקהל קוריאני.בעלי עסקים ישראלים רבים אינם בקיאים בסביבה הדיגיטלית הקוריאנית ואינם מכירים את התנהגויות הצרכנים, אבל עם הליווי של צוות SEOFirm, שכולל איש צוות שדובר את השפה ברמת שפת אם, ואנשי מקצוע שמתמחים בפתרונות שיווק דיגיטליים קוריאניים, תוכלו להציג את המותג או המוצרים או השירותים שלכם בגישה מקצועית שמותאמת היטב לשוק זה.אנו מבינים את השיטות היעילות ביותר לבסס את המותג שלכם בהצלחה וביעילות בשוק הקוריאני, כמו גם את ערוצי התקשורת המתאימים לשימוש. 

מנועי חיפוש דינמיים בקוריאה

אחת ההבחנות המשמעותיות ביותר בין השוק הקוריאני לשווקים אחרים היא שישנן מספר פלטפורמות מקומיות שהן גדולות מהרשתות הגדולות.  Naverהוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בקוריאה, עם נתח שוק של כ-60% בקרב קוריאנים שמשתמשים בו כדי לחפש מידע, לקנות מוצרים ושירותים ולקדם סחורות ושירותים.ויש את גוגל, שבסביבות ארבעים אחוזים מהעם הקוריאני משתמשים בו. מנוע חיפוש פופולרי נוסף בדרום קוריאה הוא דאום, שגם בו משתמשים בערך 10% מהאוכלוסייה. אנו ב-SEOFirm מבינים את התהליכים הנדרשים כדי שהמותג שלכם יוצג היטב במנועי החיפוש הקוריאניים, ובקיאים בתהליכים הנדרשים להשגת תוצאות של דירוג מילות המפתח שלכם, וזו הסיבה שפיתחנו פתרונות מותאמים אישית כדי לוודא שתוכלו להרחיב את קנה המידה של הנוכחות המקוונת הבינלאומית שלכם.

Naver SEO – מנוע החיפוש המוביל בדרום קוריאה

דרום קוריאה היא כוח המתרחב במהירות בעולם המקוון, עם שיעור חדירה לאינטרנט של למעלה מ-82% ושיעור זמינות פס רחב אלחוטי של 99.3%. במדינה יש מגזר מסחר אלקטרוני דינמי, כאשר האדם הממוצע מבלה כ-30 דקות בכל יום בקניות מקוונות.על מנת להצליח בשיווק באינטרנט בדרום קוריאה, יש לנקוט בגישה מקומית. נאבר הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בדרום קוריאה, העולה על גוגל. נכון להיום, למנוע חיפוש זה יש נתח שוק של 70 אחוז בחקירות חיפוש. כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר מקמפיין השיווק שלהם בדרום קוריאה, אתם חייבים להתמקד בפלטפורמה הזו.כדי לשפר את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש, יש לפתח אסטרטגיית SEO הכוללת גישות בדף וגם מחוץ לדף. עם כל מנוע חיפוש, השקת אסטרטגיית SEO היא הכרחית כדי להשגת התוצאות של דירוגים גבוהים.

עוד רגע ואתם בדרך לסיפור הצלחה ביפן

למרות שהכניסה לשוק ייחודי כמו יפן מציבה אתגרים עבור חברות ישראליות במונחים של תהליכי קידום אתרים, עם הסיוע, הליווי, הייעוץ וההדרכה של המומחים של SEOFirm, תוכלו להשיג את התוצאות המבוקשות ולהפוך לסיפור הצלחה מבוקש ביפן. במהלך שנות עבודתנו בתחום, גילינו שאחרי כמה חודשים של עבודה ממוקדת, ניתן לראות עלייה בתנועה היפנית. אנחנו מציעים שירותי קידום אתרים ביפן לרבים מהלקוחות שלנו, ואם אתם מוכנים להתחיל את הצעדים הדרושים ליצירת נוכחות מקוונת ביפן, צרו איתנו קשר ונרכיב לכם תוכנית מקיפה ומותאמת אישית.

המומחים של SEOFirm עונים על השאלות הנפוצות שלכם

מהי השפעת הבדלי התרבות על עיצוב אתרים יפניים?

אתרים מודרניים הם מינימליסטיים. לפי הסטנדרטים של גוגל, אתר אינטרנט אמור להיות קריא וקל לשימוש. חברות גדולות וקטנות כאחד מעצבות את הדפים שלהן כך שיהיו מקצועיים ושקופים, ומגמה זו הופכת לפופולרית גם ביפן, כפי שניתן לראות באתרי נינטנדו או Asahi.

שיווק עסקים באינטרנט לקהל היפני הוא ליגה אחרת לגמרי, והמוטו הוא: כמה שיותר, יותר טוב, ולכן אתרי אינטרנט יפניים נראים לרוב קצת מוגזמים מנקודת המבט של משתמש מערבי.

באילו מכשירים משתמשים לקוחות יפנים כדי לגלוש ברשת?

בדיוק כמו בשאר חלקי העולם, גם ביפן מספר המשתמשים הגולשים ברשת במכשירים ניידים גדל כל הזמן, אבל המספרים נעים בין 40% ל-70% בהתאם לענף. 

יחד עם זאת, יפן היא המדינה שבה השימוש במכשירים ניידים התפשט הכי מהר והם ממלאים תפקיד חשוב מאוד בחיי היומיום של היפנים, כך שעם התנהלות של שיווק דיגיטלי נכון ומדויק, ניתן להשיג תוצאות מרשימות בהגעה לפלח שוק גדול ככל הניתן בקרב קהל היעד היפני.

בתהליך קידום אתרים ביפן, ההמלצה שלנו היא להקפיד על עיצוב אתר רספונסיבי שבו פריסת האתר מתאימה אוטומטית לגודל המסך של המכשיר, אבל מכיוון שמכשירים ניידים הפכו להיות פופולריים ביפן הרבה לפני המצאת הסמארטפונים, חלק מהאתרים הישנים עדיין מותאמים רק למכשירים ניידים.

איזה דומיין כדאי לבחור?

דומיינים מקומיים אמינים ובדרך כלל מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש, כך שמומלץ לרכוש רכישת דומיין יפני. קיימים שני דומיינים יפניים ברמה העליונה - .co.jp ו-.jp. חשוב לזכור כי פתרון זה כרוך בעבודה רבה יותר ובעלויות גבוהות יותר (זאת בשל העובדה שיש לרכוש ולחדש דומיינים במדינה, ובנוסף, יש ליצור עבורם פרופיל קישור נפרד). 

אם לאתר שלכם יש כמה גרסאות שפה והתוכן בשתי הגרסאות דומה מאוד, ניתן ליצור גרסה של האתר בשפה היפנית, כדי להשיג תוצאות טובות של שיווק עסקים והגעה אל קהל היעד בשפת האם שלו.

למה חשוב להתמקד בקישורים נכנסים מאתרים יפניים?

התמקדות בהשגת קישורים נכנסים מאתרים יפניים חיונית להגברת הנוכחות הדיגיטלית שלכם בקרב הקהל היפני, וניתן להשתמש בכלים כגון SEMRUSH כדי לבדוק אילו קישורים נכנסים יש למתחרים שלכם, כך שניתן יהיה ליצור תוכנית קידום שתשיג תוצאות טובות יותר מהם.

דילוג לתוכן