קידום אתרים בחול

קידום אתרים בחו”ל: המדריך השלם

אתר אינטרנט גלובלי מאפשר לחברות ישראליות רבות להגיע לקהל רחב יותר מהקהל הזמין בארץ, ובכך להשיג תנופה עסקית משמעותית. שירותי קידום אתרים שמתבצעים במקצועיות ובמיומנות על ידי המומחים בתחום, מאפשרים למקד את השיווק הדיגיטלי גם למדינות זרות, עם הקפדה על שיטות העבודה המומלצות הסטנדרטיות.

אבל מה שחשוב להבין זה שתהליך קידום אתרים בחו”ל פירושו הרבה יותר ממיומנות ומקצועיות בתהליכי SEO. יש צורך בידע מקיף של השפה המדוברת במדינה בה האתר עתיד להיות מקודם, להבין את התרבות והצרכים של הקהל, וליישם את השיטות הנכונות של שיווק במנועי חיפוש שממשמשים את הקהל בכל מדינה.

במדריך מקיף זה, המומחים של SEOFirm מכסים את תחומי המפתח של SEO בינלאומי, כך שיהיה לכם את הידע השלם בתחום ותוכלו להבין למה לצפות כשאתם מקדמים את האתר שלכם לקהל זר. בין היתר, נדבר על:

  • ההבדל בין קידום אתרים בישראל לבין קידום אתרים בינלאומי.
  • האם כדאי להתחיל תהליך גלובלי לאתר אחד או לכמה אתרים?
  • החשיבות של קידום אתרים גלובלי.
  • יתרונות התהליך.
  • איך שירותי SEO בינלאומיים מקצועיים יכולים לסייע לכם?
  • איך עושים את זה נכון?
  • ותשובות לשאלות הנפוצות שלכם.

מה ההבדל בין קידום אתרים בינלאומי לבין קידום אתרים בישראל?

שיטות העבודה התקניות והמומלצות של קידום אתרים מהוות את הבסיס לקידום אתרים בינלאומי מכיוון שאלגוריתמים של מנועי החיפוש דומים מאוד, אם לא כמעט זהים, ממדינה למדינה. אז מה מייחד שיטות קידום אתרים בינלאומי? הנה כמה הבדלים עיקריים:

  • שימוש נכון בשפות של כל מדינה.
  • הכרת מנוע החיפוש העיקרי של כל מדינה.
  • הבנת הקהל המקומי, התרבות וזיהוי הצרכים.
  • מתחרים מקומיים.

חברה לפרסום בגוגל, שמתמחה בתהליכי קידום אתרים בשפות זרות, מספקת, בין היתר, שירותים של מעקב קפדני אחר הביצועים הכוללים של האתר הגלובלי שלכם, כדי להבין את המתחרים, ולוודא שהאתר שלכם יגיע למיקומים טובים בתוצאות החיפוש, לפני המתחרים.

כך, לדוגמה, אם האתר שלכם מיועד לשיווק השירותים או המוצרים שלכם במקסיקו, אין צורך להשיג תוצאות של דירוג בתוצאות החיפוש בספרד, אלא לבנות אתר אחד שמיועד לקהל במקסיקו, ואתר אחר שמיועד לקהל בספרד. אבל שימו לב שבשני המקרים, האתר שלכם צריך להיות כתוב לא רק באנגלית, אלא גם בספרדית.

איזה תהליך קידום אתרים גלובלי כדאי לבחור: לאתר אחד או לכמה אתרים?

אם השוק גדול מספיק כדי להשקיע בו, בהחלט מומלץ להתחיל קידום אתרים בחו”ל עם אתר נפרד לכל מדינת יעד, לא רק מסיבות SEO, אלא גם כדי לספק חווית משתמש טובה יותר למבקרים המקומיים.

קידום אתר נפרד לכל מדינה מאפשר לכם גם להשתמש בתוכן ובעיצובים פרטניים שמותאמים לכל קהל בכל מדינה, כך שהאתר שלכם יהיה אותנטי ומותאם היטב לתרבות ולצרכים של הקהל בכל מדינה זרה.

עם זאת, ייתכן שזו לא אפשרות ריאלית מבחינתכם, לפחות לא בהתחלה. השיקולים העיקריים לשכירת שירותי קידום אתרים בחו”ל, עם הקמת אתרים רבים במדינות שונות, צריכים להיות מבוססים על התקציב שעומד לרשותכם, אבל יותר מזה, על הקהל שמחפש אתכם בכל מדינה, ולכן חשוב לבצע בדיקות מקיפות של כדאיות התהליך, לפני שמתחילים אותו.

מה החשיבות של קידום אתרים גלובלי?

שירותי קידום אתרים בחו”ל מתחילים עם מחקר שווקים בינלאומיים, נתונים סטטיסטיים על מדינות שונות שכדאי לפנות אל הקהל שלהן, וניתוח מאפייני האתר שלכם על מנת לסייע לכם לקבל את ההחלטה לגבי המדינה שכדאי להרחיב בה את הפעילות העסקית שלכם.

תהליכים שלו חשובים במיוחד אם אינכם  בטוחים לגבי ההזדמנויות במדינות שונות, והשירות חשוב עוד יותר אם אין לכם קשרים עסקיים במדינות בחו”ל.

יותר חשיפה במדינות שונות

כשאתם מתחילים לשים לב לתנועה שמגיעה לאתר שלכם עם קהל ממדינות זרות, ובמיוחד כשאתם מבחינים בתנועה של קהל שמגיע ממדינה מסוימת, יותר ממדינות אחרות, כדאי לתת את הדעת על שווקים זרים אלו, במיוחד אם הקהל במדינות מסוימות אלו כבר מבצע המרה.

המטרה הסופית של כל מאמץ אופטימיזציה למנועי חיפוש היא להגדיל את התנועה. הבחירה ביישום אסטרטגיות SEO בינלאומיות פירושה הרחבת הפעילות העסקית לשווקים חדשים, והשגת תוצאות של חשיפה במקומות שונים בעולם.

מהם היתרונות של קידום אתרים בחו”ל?

יש כמה יתרונות חשובים לתהליכי קידום אתרים בחו”ל. ראשית, ככל שהעולם הופך מקוון יותר, עסקים מחפשים יותר ויותר להרחיב את טווח ההגעה שלהם אל מעבר לשוק הביתי שלהם. המשמעות היא שיש ביקוש הולך וגובר לאתרים המותאמים לקהלים זרים.

שנית, קידום אתרים בינלאומי מאפשר כניסה לשווקים חדשים והגעה ללקוחות חדשים בכמויות הרבה יותר גדולות מכפי שתוכלו להשיג עם האתר הישראלי שלכם. באמצעות הקפדה על אופטימיזציה של האתר שלכם למנועי חיפוש בינלאומיים, ניתן להגיע לקהלים חדשים שעשויים להתעניין במוצרים או בשירותים שלכם.

בניית מודעות למותג והגדלת המכירות

אלו היתרונות החשובים ביותר שמגיעים עם תהליך מקצועי ומדויק של קידום אתרים בינלאומי. כשהתהליך מבוצע על ידי המומחים בתחום, אתם משיגים תוצאות של מודעות רחבה יותר למותג שלכם, וביסוס המוניטין המקצועי המצוין שלכם גם בשווקים זרים.

עם הופעה בולטת בתוצאות החיפוש, כולל קידום באמצעות האינסטגרם, ניתן להגביר את הנראות של האתר שלכם ולבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים במדינות אחרות.

קידום אתרים בקנה מידה עולמי, מאפשר גם חיבור לאנשים בכל רחבי העולם והשגת יותר מכירות. אם, למשל, אתם מנהלים חנות מקוונת, תוכלו להתחיל למכור לקהל בינלאומי ולהרוויח הרבה יותר כסף ממה שאתם מרוויחים היום.

גישה זו מאפשרת גם לאנשים ממדינות אחרות למצוא את האתר שלכם כשהם מחפשים מוצרים ושירותים ספציפיים שאתם מציעים.

איך שירותי SEO בינלאומיים מקצועיים יכולים לסייע לכם?

סוכנות קידום אתרים בינלאומית מסייעת לבית העסק שלכם להשיג נוכחות מקוונת במדינות שבהן יש קהל גדול שמחפש את המוצרים או השירותים שלכם, ועדיין לא מודע לקיומכם.

השירות המשמעותי ביותר שתקבלו מהמומחים של SEOFirm הוא שיפור הדירוג הבינלאומי שלך במנועי החיפוש במדינות שונות, לצד כל כך הרבה שירותים אחרים שאנחנו מספקים, שיסייעו לכם להתרחב לקהלים בינלאומיים חדשים.

לדוגמה, המומחים בסוכנות שלנו יסייעו לכם למקד את האתר שלכם למדינות או אזורים ספציפיים, במקביל ליצירת וניהול תוכן בינלאומי כך שיהיה רלוונטי ושימושי עבור הקהל הגלובלי שלכם.

יצירת אסטרטגיית SEO בינלאומית חזקה

בניית אסטרטגיית SEO בינלאומית חזקה מתחילה בהבנת השוק הייחודי והקהל הפוטנציאלי שלכם. לשתי מדינות, אין אתן אותם עמודי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP), ולכן חשוב להבין את המערכת האקולוגית של כל מדינה שאליה אתם מעוניינים למקד את האתר שלכם.

לדוגמה, למדינות רבות באירופה יש את הספריות המקומיות העיקריות שלהן בתור התוצאה האורגנית הראשונה, בעוד שבמדינות אחרות אין ספריות כלל. חשוב גם לדעת אילו כלים זמינים כדי לעזור לכם לבצע מחקר מילות מפתח בשפות ובאזורים שונים, ולזהות עד כמה השוק תחרותי למילות מפתח ספציפיות.

צוות מקצועי ומיומן בתהליכי קידום אתרים בינלאומי, יודע איך להתחיל את התהליך, ואיך להשיג באופן מדויק את התוצאות של דירוג האתר שלכם במיקומים טובים במנועי החיפוש במדינות זרות, עם הגעה אל קהל היעד שלכם בשווקים הזרים.

וזה עוד לא הכול. שימו לב:

הצוות המקצועי המיומן שלנו יספק לכם גם תובנות חשובות לגבי השווקים הבינלאומיים הרלוונטיים לתחום הפעילות שלכם, כך שתוכלו להבין היטב את הלקוחות הבינלאומיים שלכם ומה שהם מחפשים.

כך שכאשר שאתם שוכרים את שירותי המומחים המקצועיים שלנו, אנחנו מסייעים לכם להשיג נוכחות מקוונת בכל מדינה בה יש לכם קהל גדול שמחפש אתכם.

אז אם המטרה שלכם היא לשפר את הדירוג הבינלאומי שלכם במנועי החיפוש, או שאתם מעוניינים לוודא שהאתר שלכם יהיה גלוי ככל האפשר לקהל הגלובלי, הצוות שלנו יספק לכם את כל האפשרויות האלו, עד להשגת התוצאות של קידום אתרים בחו”ל עם נוכחות מקוונת בינלאומית חזקה ומשתלמת.

איך עושים קידום אתרים בחו”ל?

אולי כדאי להתחיל את התשובה לשאלה זו, עם מה לא לעשות. ובנקודה זו, הנה הכלל הכי חשוב: לעולם אל תתפתו לקיצור הדרך של תרגום, העתקה והדבקה כן. חשוב להקפיד שהאתרים הגלובליים שלכם לא יהיו מבוססים על גרסה מועתקת ומודבקת של האתר הישראלי שלכם, לשפות השונות.

תרגום ולוקליזציה של תוכן האתר הם אחד הצעדים הראשונים בתהליכי קידום אתרים בחו”ל, ויש להקפיד על ביצוע אופטימיזציה של האתרים עבור הקהל המקומי של כל מדינה, בכל התוכן באתר, כדי להשיג תוצאות של חוויית משתמש מעולה.

אתר עם תוכן פופולרי וביצועים טובים בשוק הישראלי, עשוי שלא להצליח באותה מידה באסיה או בדרום אמריקה ועשוי לדרוש עריכות נוספות של תוכן ועבודת אופטימיזציה. מסיבות אלו, חשוב לערוך את מחקר מילות המפתח בכל מדינת מיקוד מתוך נקודת מבט של הבנת האינטרסים המקומיים והמילים שבהן משתמשים הקהלים של כל מדינה.

עכשיו בואו נבין רגע איך התהליך עובד

קידום אתרים בינלאומי פועל באותו אופן כמו קידום אתרים רגיל, אלא שהוא מתמקד במספר מדינות ושפות. לדוגמה, אם מישהו מחפש מוצר בסינית, האתר שמקודם בסין צריך להופיע בתוצאות החיפוש המובילות עבור שאילתת החיפוש הפרטנית. כך גם לגבי כל שפה אחרת שהאתר שלכם מציע מידע בשפה הרלוונטית – יפנית, צרפתית, ספרדית או רוסית.

אבל הגעה לקהל ברחבי העולם כרוכה ביותר מאשר שינוי השפה באתר הישראלי שלכם. התהליך כרוך גם בשינוי חלק מהרכיבים הטכניים של האתר שלכם, על מנת להפוך אותו לנגיש ורלוונטי יותר לקהלים בינלאומיים.

כלומר, בתהליכי קידום אתרים בינלאומי, המטרה היא לגרום לאתר שלך להשיג תוצאות של דירוג במנועי החיפוש עבור חיפושים שנעשו על ידי אנשים הדוברים שפות שונות.

האם צריך לבנות קישורים לכל אתר?

בהחלט כן. גם כאשר יש לכם אתר גלובלי אחד עם כמה אתרים קשורים למדינות שונות, או כמה אתרים שכתובים בשפות שונות, שמופעלים תחת אותו דומיין, עדיין חשוב להקפיד על בניית קישורים לכל אתר, באמצעות פרסום מאמרי קידום, גם כשכבר יש לכם המון קישורים המפנים לדומיין שלכם.

הסיבה לכך היא שסביר להניח שלאתר הישראלי שלכם יש קישורים המגיעים מאתרים ישראלים חיצוניים אחרים, ועל מנת שהאתרים הגלובליים שלכם יהיו תחרותיים בכל מדינה, חשוב שיהיו לכם קישורים ממדינה ספציפית לאתר.

כך, לדוגמה, אם אתם שוכרים שירותי קידום אתרים בחו”ל כדי להגיע אל קהל היעד שלכם בהודו, צוות המומחים שלכם יחתור להשגת קישורים מאתרים בהודו, לצד מיקוד התוכן באתר שלכם לקהל במדינה זו. קישורים מאתרים מקומיים הם אינדיקציה טובה למנועי החיפוש בכל מדינה, שמבינים שהאתר שלכם מתוכנן ומתאים היטב לקהל הספציפי שאתם מכוונים אליו.

כמה מסקנות לסיום

קידום אתרים בינלאומי בנוי על שיטות העבודה המומלצות הסטנדרטיות לקידום אתרים, והאתר הבינלאומי שלכם צריך להיות מותאם היטב למדינה בה נמצא קהל היעד שלכם, עם תוכן בשפה המדוברת של המדינה, התאמה לתרבות המקומית, והצעת פתרונות למה שאנשים מחפשים.

יש גם שיקולים מקצועיים וטכניים חשובים שיש להקפיד עליהם, והמומחים שלנו ב-SEOFirm בקיאים בכל התהליכים הנדרשים להשגת התוצאות המבוקשות, עם אנשי צוות רב לשוניים שיתאימו את תהליכי הקידום לשפה המדוברת במדינה אליה יופנה האתר שלכם, כולל בקיאות בתהליכים הנדרשים לביצוע קידום באמצעות אינסטגרם, כך שלא תשיקו אתר בינלאומי עם תרגום מהיר ומועתק של האתר הישראלי שלכם.

אתר עולמי ירחיב את טווח ההגעה שלכם לשווקים חדשים, אבל כדי להשיג את התוצאות המבוקשות, אתם צריכים את המומחים שלנו לצידכם, אז זה הזמן ליצור איתנו קשר, כדי שנרכיב ביחד תוכנית קידום אתרים מקיפה ומותאמת אישית לצרכים, להעדפות ולתקציב שלכם.

המומחים של SEOFirm עונים על השאלות הנפוצות שלכם:

כיצד עלי לפעול למיקוד גיאוגרפי אלטרנטיבי?

מיקוד גיאוגרפי הוא אחת מהשיטות הפשוטות ביותר שבהן אתרים רבים עושים טעויות כאשר הם עוברים מ-ccTLD ומאירוח בשוק המקומי. קיימות מספר שיטות למיקוד גיאוגרפי לאתרים ולעמודים באתרים שלכם. הנה כמה מהשיטות הפופולריות:
הקצאת מיקום גיאוגרפי ב-Google Search Console.
תג Hreflang עבור גוגל.
SEO טכני שמבוסס על מידע על מטא תגיות שפה למנוע החיפוש Bing.
כך, לדוגמה, אם קיבלתם תוצאות חיפוש שונות מ-Google.com יותר מאשר מ-Google U.K. לאתר שאתם מקדמים באנגליה, או מ- google.com.auלאתר שאתם מקדמים באוסטרליה, מילות המפתח באתרים שאתם מקדמים בחו"ל צריכות להיות מיועדות לקהל שמגיע אליכם מהמדינות השונות, וככל שיש לכם קהל יותר גדול בכל מדינה, כדאי שתיצרו אתר נפרד למדינה זו.

איזה דומיין צריך: ccTLD או gTLD?

אם הייתם שואלים אותנו את השאלה הזו ב-2008, התשובה שלנו הייתה חד משמעית לבחור ב- ccTLD.
אבל היום לא לכל אתר אפשרות זו מתאימה, מסיבות שונות, ולמרבה המזל, אין לזה השפעה כל כך על ה-SEO שלכם, מכיוון שמנועי החיפוש התקדמו באופן משמעותי בשנים האחרונות, והיום יש לנו אפשרויות אחרות למיקוד גיאוגרפי לאתרים, במיוחד עם גוגל. שימו לב שחלק ממנועי החיפוש כמו Baidu עדיין מעדיפים אתרים עם ccTLD מקומי.
וזה לא הכול, גולשים בחו"ל נוטים ללחוץ על אתרים עם TLD מקומי ומעדיפים אותם על פני אתרים עם .com או TLDs גנריים אחרים, כך שכשאתם מחפשים צוות מיומן לביצוע התהליך, חשוב שתשכרו את שירותי המומחים שבקיאים גם בתהליכי קידום אתרים טכני.

האם מיקום האירוח חשוב?

מיקומו של מארח האתר היה אחד האותות החשובים לקידום אתרים בינלאומי הקשור למיקוד גיאוגרפי. יחד עם זאת, זה לא כל כך חשוב היום, כשיש לנו שיטות אחרות לציין בצורה נכונה את שוק היעד של האתר שלכם למנועי החיפוש ול-CDN המנוהלים באזורים השונים.
ובכל זאת, למיקום המארח יש השפעה רבה על מהירות העמוד, כך שחשוב לוודא שכשאתם מבצעים קידום אתרים בחו"ל, לקהל במדינת היעד שבה מתבצע התהליך, יש אפשרות לגשת במהירות לאתר שלכם.

גוגל או לא גוגל?

בעוד שגוגל הוא ללא ספק מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברחבי העולם, במדינות מסוימות, ישנם מנועי חיפוש מקומיים ופופולריים מאוד, אפילו יותר מגוגל, ולכן שירותי קידום אתרים בחו"ל צריכים להתייחס אליהם, מכיוון שגוגל מייצרת היום את תוצאות החיפוש על סמך מיקומו של המחפש, לא משנה באיזו גרסה מקומית של Google המחפש משתמש.
אם מדינת היעד שלכם היא אחת מהמדינות הבאות, חשוב שתקדישו תשומת לב נוספת כדי למקד את האתר שלכם למדינה זו ולעבודת אופטימיזציה נוספת:
בתהליכי קידום אתרים בסין (יבשת, שפה סינית פשוטה), האתר צריך להיות מותאם למנוע החיפוש באידו.
בתהליכי קידום אתרים בחו"ל למדינות כמו רוסיה ובמדינות מזרח אירופה, האתר צריך להיות מותאם למנוע החיפוש יאנדקס.
בתהליכי קידום אתרים בדרום קוריאה, האתר צריך להיות כתוב בקוריאנית אותנטית, ולהתאים גם לקהל שמגיע מסין, יפן, אוסטרליה וניו זילנד.
כמובן שאפילו במדינות שבהן גוגל הכי פופולרי, התעלמות ממנועי חיפוש פופולריים אחרים כולל בינג, מגבילה את הפוטנציאל העסקי שלכם.

דילוג לתוכן