קידום אתרים בגרמניה

קידום אתרים בגרמניה: הצעדים הנדרשים להצלחה

“השפה הגרמנית היא תריסר שברי מילים המושלכות לתוך גליל מתומן – תסתכל עליהן טוב טוב לפני שאתה מתחיל לסובב את המכונה, כי לעולם לא תראה אותן בפשטותן שוב” – מארק טווין. השוק הגרמני מציע פוטנציאל רב לחברות ישראליות המעוניינות להתרחב לאירופה. עם 88% מ-84 מיליון אוכלוסיית המדינה, שנחשבים למשתמשי אינטרנט פעילים, שוק המסחר האלקטרוני של גרמניה מהווה סביבה מעולה לצמיחה פוטנציאלית.  בדיוק כמו בכל החלטה עסקית אחרת, ניצול מקורות חדשים של לקוחות פוטנציאליים מצריך שיקול דעת זהיר, וידע מקצועי על ההבדלים העיקריים באופן שבו פועל המסחר האלקטרוני הגרמני הוא בסיסי להבטחת ההצלחה העתידית שלכם. לכן הצעד הראשון יהיה להזמין את שירותי המומחים בהתאמת אסטרטגיית ה-SEO שלכם, על מנת להבין את ההבדלים בין קידום אתרים בישראל לבין קידום אתרים בגרמניה, ולקחת בחשבון את כל השיקולים הגדולים והעדינים, כדי לייעל את הסיכויים שלכם להצליח בשוק השופע הזה.  

כדי להצליח בתהליך קידום אתרים בגרמניה, חשוב להתחיל עם תוכנית ברורה

המומחים של SEOFirm בקיאים בתהליכי קידום אתרים מקומיים ובינלאומיים, וביחד נרכיב תוכנית מקיפה ושלמה שתכלול את כל הצעדים הנדרשים להרחבת ההתנהלות העסקית שלכם לקהל היעד בגרמניה. אבל קודם בואו נראה כמה מהמרכיבים העיקריים שיש לקחת בחשבון, כפי שהם מוצגים במדריך זה:
  • רקע ומבוא. 
  • חשיבות התהליך.
  • יתרונות קידום אתרים בגרמנית
  • איך התהליך יכול לסייע לכם?
  • איך מבצעים נכון את התהליך?
  • קידום אתרים באוסטריה.
  • ותשובות לשאלות הנפוצות שלכם.
מוכנים להתחיל לדבר עם לקוחות גרמנים? הנה כל מה שצריך לדעת כדי לעשות את זה הכי נכון שיש.  

מה החשיבות של קידום אתרים לקהל הגרמני?

גרמניה היא הכלכלה הגדולה ביותר באירופה והמדינה השנייה בגודלה (אחרי רוסיה). הצלחתה הכלכלית של גרמניה מאז מלחמת העולם השנייה בנויה במידה רבה על תעשיות הייצוא העוצמתיות שלה, יחסי תעשייה ומדיניות רווחה מונעי קונצנזוס, והמדינה מפורסמת במיוחד בזכות הסחורה האיכותית וההיי-טקית שלה. הביקוש המקומי היום נמצא במגמת עלייה, והוא גם הופך למניע של עסקים באירופה, שכבר נכנסו לשוק הגרמני בשנים האחרונות, עם פרסום בגוגל ובפייסבוק, כדי ליהנות מההתרחבות הכלכלית של גרמניה. עם כניסה לשוק הגרמני באמצעות אתר מקודם היטב ובאופן מקצועי, כך שהוא משיג נראות אופטימלית בגוגל, עם דירוגים טובים במנועי חיפוש גרמניים כגון Google.de, אתם מרחיבים את קהל הלקוחות שלכם לשוק שעדיין לא היה זמין עבורכם, אבל כזה שיש לו פוטנציאל רציני לתרום להצלחה הגלובלית העסקית שלכם.  

יתרונות קידום אתרים בגרמניה

גרמניה נחשבת ל”נקודת זינוק” פופולרית עבור חברות המתרחבות לאירופה. זוהי המדינה עם הכלכלה הגדולה ביותר באירופה, האומה המאוכלסת ביותר, ובית השוק הצרכני הגדול באירופה.  נתונים אלו, לצד הנתונים של הצמיחה הכלכלית היציבה מדינה זו והמיקום הגיאוגרפי במרכז האיחוד האירופי, הופכים אותה למדינה המבוקשת ביותר מבחינת בעלי עסקים ישראלים שמעוניינים להתחיל קידום אתרים בגרמניה ולהרחיב את הפעילות העסקית שלהם עם לקוחות גרמנים. יש כמה יתרונות חשובים שמגיעים עם ההחלטה לשווק מוצרים, שירותים ותוכן לקהל זה, והעיקריים שבהם כוללים:
  • הערכה מוגברת לאמינות בעסקים.
  • שימוש גבוה ברשתות החברתיות.
  • הסתמכות מוגברת על טכנולוגיה ניידת.
  • קהל יעד רציני שאינו מהסס לבצע רכישות מקוונות כשהוא מזהה מוצרים או שירותים שדרושים לו.
  • יכולת פיננסית גבוהה של צרכנים גרמנים לבצע רכישות.
בהתבסס על הניסיון שלנו בעבודה עם חברות ישראליות שהרחיבו את עסקיהן לגרמניה ועל הצוות המקצועי שלנו שכולל איש מקצוע שדובר גרמנית כשפת אם, יש לנו את הכלים, הידע, והמיומנות ללוות גם אתכם בתהליך שיווק המוצרים, השירותים והתוכן שלכם בגרמניה.  

איך קידום אתרים בגרמניה יכול לסייע לכם?

מלבד הגדלת הפעילות העסקית שלכם עם כניסה לשוק הגרמני, תשיגו את היעד החשוב אפילו יותר, שהוא מוניטין של חברה בינלאומית חזקה, מה שיגדיל את הביקוש למוצרים ולשירותים שלכם לא רק בישראל, אלא גם באירופה, ומכאן הדרך קצרה להתרחבות גלובלית במדינות אחרות.  אז כן, כשתתחילו תהליך קידום אתרים בגרמניה עם המומחים של SEOFirm, תחוו צמיחה עסקית מדהימה, שמגיעה עם כמה הטבות נוספות: נראות נהדרת: אנו מבטיחים שהאתר שלכם ישיג דירוג גבוה במנועי החיפוש החשובים ביותר בגרמניה, ב-Google.de. פניה לקהל גרמני שמחפש אתכם באינטרנט: אנו מוודאים שאיכות תוכן האתר שלכם עונה על ציפיות קהל היעד שלכם. אנו עובדים עם דוברי גרמנית מומחים. ניטור וניהול אתרים מרכזיים. אנו עוקבים באופן רציף אחר דירוג האתר שלכם ומשפרים את התוצאות על ידי התאמת אסטרטגיית ה-SEO שלך למתחרים שלכם בגרמניה ולטרנדים בשוק הגרמני. יהיה קל יותר לשלוט בתוצאות דירוג האתר שלכם, כשצוות מקצועי אחד אחראי על התהליך, בהשוואה לצורך בהתמודדות עם צוותים מרובים של חברות קידום מכירות במדינות שונות. פתרון חסכוני: אנו מציעים פתרונות מותאמים שיעזרו לכם לקבל נראות גבוהה, ואנו מתמקדים בהשגת תוצאות החיפוש האורגניות הטובות ביותר לאתר הגרמני שלכם, בתקציב שמתאים לכם.  

איך עושים קידום אתרים בגרמניה?

ראשית בואו נדבר רגע על מה לא עושים. אם אתם מאמינים שכל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לתרגם את האתר הישראלי שלכם אצל מתורגמן דובר גרמנית מדופלמת, אתם מוזמנים לחשוב שוב. הקהל הגרמני יריח מקילומטרים זיופים, טעויות, העתקות ורשלנות, ויברח מהאתר שלכם, ובמקרה זה, אתם יכולים גם לשכוח מכל ניסיון לעשות רימרקטינג כדי להחזיר אותם.  אז לא. מה שצריך לעשות זה להתייעץ עם המומחים שלנו על תוכנית קידום אתרים מקיפה ומקצועית, שמבצעת את התהליך שלב אחרי שלב, בהתאמה מדויקת לקהל הגרמני, לשפה שלו, לניבים המדוברים, ולדיאלקט המדויק, כדי להשיג את ההצלחה בכניסה לשוק הגרמני. הנה איך שעושים את זה נכון:

מחקר מילות מפתח מתוך מחשבה על SEO

מחקר מדויק של מילות מפתח חיוני להצלחה בדירוג מנוע החיפוש, והצגת האתר שלכם עם שפע של תוכן שיווקי מעולה, שיופיע בתשובה לשאלות החיפוש של הגולשים, כך שבחירת מילות המפתח המתאימות צריך להתבצע בקפדנות. תרגום ישיר ומילולי יכול בקלות להשתבש ולגרום לכך שתמלאו את האתר שלכם במונחים שלא יעזרו לדירוג התוצאות של האתר שלכם במנוע החיפוש. בשלב ביצוע מחקר מילות המפתח, יש לבחור את המילים והביטויים המתאימים ביותר, עם נפח החיפוש הגבוה ביותר, ולכן ידע על התפקוד המעמיק של אזור השוק שלכם בגרמניה הוא חיוני לביצוע שלב זה. מחקר ביטויי המפתח הנפוצים ביותר שדוברי גרמנית בקהל היעד שלכם מחפשים בגוגל, תאפשר לכם לוודא שהאתר שלכם יעבור אופטימיזציה מלאה. סקירה של מילות המפתח המשמשות חברות דומות תעזור גם להאיץ את הצלחת תהליך קידום אתרים בגרמניה. שני המרכיבים הללו דורשים מחקר קפדני ואסטרטגי מכיוון שהם אחראים להצלחת המיזם הבינלאומי שלכם בגרמניה.

הקפדה על יצירת מטא תגיות באורך הנכון

בעלי אתרים בינלאומיים רבים מזניחים את החלק הזה בקידום אתרים, וחבל. מטא תגיות חיוניות להצלחת SEO, מכיוון שהן מופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל, וצריכות לספק תיאור מדויק של תוכן הדפים שלכם.  אלו הם הגורמים העיקריים שמסייעים למנועי החיפוש להחליט עד כמה הדפים באתר שלכם רלוונטיים. לכן לצד בחירת מילות המפתח הכי מתאימות למטא תגיות של הדפים שלכם, אל תשכחו גם את הנחיות גוגל לגבי האורך הנכון: כותרות מטא צריכות להיות באורך של מקסימום 60 תווים, בעוד שתיאורי מטא נקצרים על ידי גוגל בסביבות 155-160 תווים. חשוב לזכור גם  שמילים בגרמנית יכולות להיות ארוכות בהרבה מאשר בעברית, ובמקרים רבים יש מילים שמחוברות יחד על מנת ליצור מילה חדשה ומורכבת. המילה הממוצעת בשפה העברית היא קצת יותר מ-5 אותיות, בעוד שבגרמנית היא 6.26, כך שתוכלו לראות כיצד היצמדות למגבלת התווים עשויה להוות אתגר מעט גדול יותר בתהליך ניהול קמפיינים בינלאומיים. המומחים של SEOFirm מודעים להנחיות גוגל לשימוש נכון במטא תגיות, ויבצעו את הנוסחאות המתאימות, כולל הגדרת מספרי התווים המתאימים.

שימוש נכון בכתובות אתרים

לאחר שיצרתם את התוכן האיכותי המתאים למטרות קידום אתרים בינלאומי, ווידאתם שמילות המפתח מתאימות לקהל היעד שלכם בגרמניה, השלב החשוב הבא הוא בחירת כתובת האתר של כל עמוד באתר שלכם – כל כתובות העמודים צריכות להופיע בגרמנית נכונה, בין היתר כדי להשיג תהליך אופטימלי של SEO. כתובת האתר יוצרת רושם ראשוני תמציתי של מה שיש בדף האינטרנט שלכם. יחד עם זאת, לכתובת נכונה של האתר יש חשיבות הרבה יותר גדולה. היא מופיעה בתוצאות החיפוש ומציגה למשתמשים הגרמנים את המסר לפיו האתר שלכם זמין בשפתם. התנהלות זו תשפר את שיעור הקליקים שתקבלו, מה שגם יעזור לכם לקבל דירוגים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.

והכי חשוב:

כתובת האתר בגרמנית תורמת לאסטרטגיית קידום אתרים בגרמניה. האלגוריתמים שמאחורי דירוג מנועי החיפוש יראו שהאתר שלכם רלוונטי יותר לקהל הגרמני, אם כתובת האתר היא בגרמנית. כאשר לכל דף יש כתובת URL שונה לכל שפה שבה הוא מופיע, גוגל תוסיף גרסה נפרדת עבור כל אחד, ללא קשר לשאלה אם אתם משתמשים בדומיינים נפרדים, תת-דומיינים או תת-תיקיות. גוגל מנסה לתת לכל גישה משקל שווה.

בניית קישורים נכנסים מאתרים גרמניים

כאשר אתרים סמכותיים ומכובדים אחרים מוציאים קישורים לאתר שלכם, אתם מקבלים מקור מצוין לקידום, כי תהליך זה חשוב במיוחד לחיזוק הסמכות שלך באמצעות אלגוריתמים של מנועי חיפוש ובמיוחד מכיוון שבשיטה זו לא תצטרכו לדאוג לגבי פרסום בגוגל מחירים שעשויים להיות גבוהים כדי להשיג תנועה ולידים לאתר שלכם. בגישת השימוש בקישורים נכנסים, התוצאות מובילות להעלאת האתר שלכם גבוה בתוצאות הדירוג, אבל זוהי עבודה שצריכה להתבצע על ידי המומחים בתחום, על מנת להאיץ את התהליך הזה ולבצע אותו נכון. לכן חשוב שתתייעצו עם המומחים שלנו, שבקיאים באתרים הגרמנים שיכולים להוציא קישורים אל האתר שלכם, ובכך להשפיע על תוצאות הדירוג. אנחנו מתחילים בחיפוש מילות המפתח הממוקדות שלכם ב-google.de, ובשלב הבא, בכל פעם שספרייה, צ’אט Reddit, פוסט Quora או כל דבר אחר שאתם יכולים לתרום לו מופיע בתוצאות החיפוש, הצוות שלנו יוצר קשר עם האתר.  אנחנו כותבים תוכן מרתק ומקורי לאתרים שמקשרים אל האתר שלכם, וכך, ככל שניצור יותר קישורים נכנסים רלוונטיים מאתרים בעלי סמכות גבוהה, כך ייטב, וכך תצטרכו להוציא הרבה פחות על פרסום בגוגל מחיר שיכול להיות גבוה.

אל מי אתם מדברים?

בגרמנית יש שתי מילים כשרוצים להגיד “אתה”. “דו” היא הגרסה הבלתי פורמלית ו”Sie” היא הגרסה הרשמית. אם אתם משיקים אתר שפונה לקהל צעיר, השימוש ב-“du” עשוי ליצור יותר קרבה, אולם אם אתם פונים לעסקים, השימוש ב-“Sie” יהיה מתאים יותר.  אם יש לכם ספק, מומלץ להשתמש במילה “Sie”, מכיוון שזו הצורה המנומסת ביותר ולכן לעולם לא תפגעו באף אחד. בהתאם להקשר, ייתכן שתצטרכו גם להשתמש במילים הבאות כדי לפנות לגברים: “ihr”, “dich”, “dir”, “euch”, “ihnen” ו-“eine”, אבל העמקה בנושא זה כבר נוגעת לשיעור בדקדוק, ולא להדרכת קידום אתרים בגרמניה.  

אי אפשר לדבר על קידום אתרים בגרמניה, בלי להזכיר קידום אתרים באוסטריה

לאוסטריה, כמו רוב מדינות אירופה האחרות, יש נוף מקוון משגשג. משתמשים מקוונים אוסטריים פעילים ומעורבים באינטרנט, כך שלצד פעילות קידום האתר שלכם בגרמניה, חשוב לפנות גם לקהל האוסטרי שדובר שפה זו, על מנת להגדיל עוד יותר את הנוכחות המקוונת שלכם. בעלי עסקים צריכים לשמור על מעורבות הלקוחות שלהם, ולחבר אותם למותגים שלהם בכל מקום בו הם נמצאים. הפניה ללקוחות חייבת להיות בראש סדר העדיפויות, והשיטה הטובה ביותר של שיווק דיגיטלי היא לגרום ללקוחות להגיע אליכם, באמצעות תמיכה של קידום אתרים בגרמניה. 

שיווק דיגיטלי באוסטרית-גרמנית

בין אוסטריה לגרמניה, השפה המדוברת דומה מאוד, אולם השפה הכתובה מכילה כמה הבדלים משמעותיים, במיוחד בתחומי המשפט והכלכלה, בעיקר בגלל שאוסטריה הודרה מהתפתחות מדינת הלאום הגרמנית בסוף המאה ה-19.  גם מונחים קולינריים משתנים במידה ניכרת, כך שאם אתם מבצעים פרויקט קידום אתרים או שיווק דיגיטלי גרמני באחד מהתחומים הללו, חשוב לשים לב במיוחד להבדלי השפה.

למה כדאי להתמקד בקידום אתרים גם לקהל האוסטרי?

מכיוון שהקהל האוסטרי הוא חלק חשוב מהקהל הגרמני, וחשוב לא להחמיץ אותו. הנה כמה יתרונות חשובים שמגיעים עם הפנייה לקהל זה:
  • השגת נראות גבוהה והגעה לקהלי יעד רחבים יותר.
  • לצד שיפור התנועה לאתר, הפנייה לקהל האוסטרי תומכת בשיפור המודעות למותג ויצירת לידים.
  • השגת דירוג גבוה במנועי החיפוש מובילה להגדלת קהל הלקוחות ויצירת עסקים חדשים.
  • אופטימיזציה של האתר שלך למנועי חיפוש עם תוכן בגרמנית מגדילה את הסיכוי שלקוחות פוטנציאליים, גרמנים ואוסטרים ימצאו אתכם בקלות.
  • מה שמוביל, כמובן, להגדלת ההמרות וההכנסות.

כמה מסקנות לסיום

הקפדה על תהליך שיווק דיגיטלי מדויק, נכון ומקצועי בגרמניה או אוסטריה מחייבת לקחת בחשבון את הבדלי השפה, בפרט את השימוש הקבוע במילים מורכבות ושימוש במבטאים. לקמפיינים לקידום אתרים, מחקר מילות מפתח צריך לקחת בחשבון הן מילים מורכבות והן לא מורכבות ומילים שנמצאות בשימוש נפוץ. מדריך זה התמקד באופן מקיף בתהליכי קידום אתרים בגרמניה, אבל הבנה של התרבות השונה היא גורם חשוב נוסף, ולכן כדאי שתתנהלו עם המומחים לצידכם. כדי לבצע נכון אופטימיזציה של האתר שלכם לקהל הגרמני, עם יצירת תוכן שיווקי מעולה, צרו איתנו קשר, כדי שנתכנן תוכנית מקיפה ומותאמת אישית לצרכים, להעדפות ולתקציב שלכם.

המומחים של SEOFirm עונים על השאלות הנפוצות שלכם

כיצד נוודא שהאתר שלך מושך לקוחות גרמניים פוטנציאליים?

הצוות המקצועי של SEOFirm בקיא בתהליכי קידום אתרים מקומיים ובינלאומיים. אנחנו מתמחים בביצוע השלבים הנדרשים של קמפיין פרסום בגוגל, עם תהליכים טבעיים, כלומר, קידום אתרים שאינו מבוסס על מודעות בתשלום, אלא על תוכן מקורי ואיכותי, שפונה לקהל הגרמני והאוסטרי, בשפה שלהם, על כל מכלול דקויות השפה, הדיאלקט והסלנג.

ככל שהאתר מדורג גבוה יותר בדף תוצאות החיפוש, ובתדירות גבוהה יותר, הוא יופיע ברשימת תוצאות החיפוש ויקבל יותר מבקרים ממשתמשי מנוע החיפוש. על מנת לוודא שהאתר שלכם יופיע בתדירות גבוהה יותר בתוצאות מנועי החיפוש בגרמניה, אנחנו נוקטים בצעדים הבאים:

  • התחשבות באסטרטגיה הדיגיטלית הכוללת שלכם.
  • ביצוע אופטימיזציה של הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות בגרמניה, כולל בניית עמודי אינסטגרם עסקי סטורי.
  • יצירת אתר מותאם לחיפוש רב לשוני.
  • יצירת תוכן שיווקי מעולה.
  • בחינת המרות ותעריפים.
  • ויישום גישת יחסי ציבור בינלאומיים.

איך מוכיחים יושרה ואמינות לקהל הגרמני?

לגרמנים יש נטייה מוגברת לעשות עסקים עם ארגונים וחברות שהם מתרשמים מרמת האמינות העסקית שלהם ומהיושרה של האנשים שעומדים מאחורי בתי העסק. לכן יש לציית היטב לתקנות פרטיות הנתונים הגרמניות ולציין את התאימות באתר שלכם. 

גישה זו תסייע להעברת האתר שלכם לביקורת על ידי TÜV, איגוד בדיקות טכניות גרמניות, כך שתוכלו לקבל חותמת איכות רשמית שתוכלו להציג באתר שלכם. על מנת לבנות את האמינות העסקית, יש להציג תוכן שמבוסס על נתונים, מחקרי מקרים וסיפורי הצלחה של לקוחות, ובכך להראות לקהל היעד הגרמני מומחיות בתחום.

התוכן באתר צריך להיות ברור ואיכותי, מכיוון שמקבלי החלטות גרמנים נוטים ליצור קשר עם יוצרי תוכן שהם מתרשמים מרמת הידע שלהם, ונקיטה בשיטות אלו יתמכו בהצלחת התוכן השיווקי שלכם.

מיהם הגולשים הגרמנים ובאילו מנועי חיפוש הם משתמשים?

גוגל הוא מנוע החיפוש המוביל בגרמניה, עם למעלה מ-94% מכלל החיפושים. בינג, מנוע החיפוש השני בגודלו, מועדף על ידי 2,79% מהמשתמשים, ויאהו עם פחות מ-1% מכלל החיפושים הוא מנוע חיפוש כמעט זניח.

הנתונים שחשוב להבין הם ש- 88% מהגרמנים משתמשים באינטרנט, מה שממחיש את העובדה שתהליך קידום אתרים בגרמניה יוביל להגעה לנתח שוק מרשים. האינטרנט משמש בעיקר צעירים - בגילאי 16 – 34, שיותר מתשעים אחוזים מהם גולשים ברשת באופן קבוע, ובהשוואה למדינות אחרות באירופה, גרמניה נחשבת לתרבות ממוחשבת יחסית.

באילו אתרים הגרמנים מעדיפים לגלוש?

כאשר מתכננים קמפיין שיווק דיגיטלי בגרמניה, חשוב לזכור העדפות חזותיות שונות של המשתמשים הגרמנים. מה שעובד בישראל בכל הנוגע לגרפיקה של הרשתות החברתיות או לעיצוב האתר שלכם, עשוי שלא להיות יעיל כשתהליך הקידום מכוון לשוק הגרמני. 

הגרמנים אוהבים תיאורים נרחבים, ואנחנו מסבירים ללקוחותינו שהגרמנים נוטים להתייחס לאתרים כאל כרטיסי ביקור של מוצרים ושירותים. כך שאם האתר שלכם מתוכנן נכון ובמדויק, הוא ישכנע את המשתמשים שאתם מציגים מוצרים ושירותים באיכות גבוהה. לכן, במהלך יצירת תוכן למשתמשים גרמנים, יש להדגיש תחילה את האיכות ורק בהמשך לדבר על מחירים.

דילוג לתוכן