אם אתם מעוניינים להשיג גידול מסיבי בתנועה לאתר שלכם, השיטה הקלה ביותר להשיג מטרה זו היא לבצע אופטימיזציה של SEO באנגלית, כדי שהאתר שלכם יכוון לקהל בישראל שדובר אנגלית, וכדי שתוכלו לקדם אותו גם בחו”ל, בארצות הברית, באנגליה, בקנדה, באוסטרליה, או בכל מקום בעולם בו קיימת אוכלוסייה גדולה דוברת אנגלית.
השוק הבינלאומי לתוכן שלכם הוא עצום, וחבל להחמיץ אותו, כך שמומלץ לא להסתפק בכוונת האתר שלכם עם קידום אתרים באנגלית בתהליך שיפנה רק לדוברי האנגלית בישראל, כדי לא להפסיד הזדמנויות מדהימות של שיווק דיגיטלי בחו”ל.
התנהלות שיטתית, מדויקת ומקיפה
אבל כדי לנצל את היתרונות של השוק הבינלאומי והרב-לשוני העצום, יש לוודא שהתהליך מתבצע בהתאם לשיטות העבודה המומלצות. במדריך זה, המומחים בסוכנות קידום אתרים בינלאומי, SEOFirm, מראים לכם בדיוק איך להגדיר את תהליך קידום האתר שלכם באנגלית, ולהשיק אותו במדינות בהן יש לכם קהל יעד נרחב. אז בואו נתחיל עם הנושאים החשובים שהמדריך מציג:
- תכנון אסטרטגיית קידום אתרים באנגלית.
- למה חשוב שיהיה לכם אתר באנגלית?
- היתרונות של קידום האתר שלכם לקהל דובר אנגלית.
- איך התהליך יכול להגביר את התנועה לאתר שלכם?
- איך עושים את זה נכון?
- ותשובות לשאלות הנפוצות שלכם.
מוכנים להתחיל לדבר על העסק שלכם באנגלית? בואו נראה איך עושים את זה נכון.
תכנון אסטרטגיית קידום אתרים באנגלית
הצעד הראשון באופטימיזציה של האתר שלך עבור קוראים באנגלית הוא לוודא שיש לכם אסטרטגיה מקיפה ומתוכננת היטב, לפני שתתחילו. זהו תהליך מורכב, ואם אינכם יודעים איך לבצע אותו במקצועיות, אתם עלולים ללכת לאיבוד במהירות, לכן חשוב לשכור את שירותי המומחים שלנו, שייעצו לכם וילוו אתכם לאורך כל שלבי התוכנית.
כדי להתחיל קידום אתרים בגוגל לקהל דובר אנגלית, אנחנו מזהים את המיקומים מהם מגיעה התנועה הנוכחית לאתר שלכם. אם כבר יש לכם בארץ קהל גדול דובר אנגלית, הצעד הראשון יהיה ליצור אתר באנגלית לקהל זה.
בהמשך, על מנת להבין באילו עוד מדינות בעולם יש לכם קהל דובר אנגלית, נבצע בדיקה ב-Google Analytics כדי לראות אם יש לכם קהל שמגיע לאתר הישראלי שלכם, ממדינות בחו”ל. ההמלצה שלנו היא לבצע סקירה מעמיקה כדי להחליט לאילו פלחי תנועה יש למקד את תהליך קידום האתר שלכם.
למה חשוב שיהיה לכם אתר באנגלית?
צעד חשוב בפיתוח עסקי הוא כניסה לשווקים בינלאומיים. בישראל יש קהל גדול של דוברי אנגלית, וברחבי העולם, חלק עצום ממשתמשי האינטרנט הם דוברי אנגלית, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שיש ביניהם לקוחות פוטנציאליים רבים מאוד שמחפשים אתכם.
מסיבה זו, לקדם באנגלית את האתר שלכם פירושו להרחיב את תחום המכירות שלכם לזירה הבינלאומית, ובכך להוביל להגדלת הרווחים.
היתרונות של קידום האתר שלכם לקהל דובר אנגלית
הלקוחות הפוטנציאליים שלכם עשויים להימצא בכל מקום בעולם, ובוודאי שהם לא נמצאים רק בישראל, כך שחשוב שתהיה לכם יכולת תקשורת איתם באמצעות האתר שלכם. הנה כמה יתרונות חשובים של קידום האתר שלכם לקהל דובר אנגלית:
קידום במכירות
לוקליזציה של קידום אתרים באנגלית מסייעת בהגדלת טווח ההגעה של האתר שלכם, עם תוצאות של הגדלת ההכנסות.
כאשר צרכנים פוטנציאליים מוצאים את המידע שהם צריכים מהאתר שלכם, סביר יותר שהם יהפכו מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים, וכשהאתר שלכם פונה אליהם באנגלית, אתם מקבלים קהל גדול יותר שבשורה התחתונה פירושו יותר לקוחות.
ביצועים טובים יותר בחיפושים מקוונים
עם אתר באנגלית, אתם משפרים את הסיכויים שלכם להיות גלויים בתוצאות החיפוש. גוגל זמין ב-123 שפות, ורוב האנשים משתמשים בשפת האם שלהם כשהם מבצעים את החיפושים שלהם. אנחנו לא אומרים שהאתר שלכם צריך לפנות ל-123 השפות, אבל הוא צריך להיות זמין לפחות בשפות הגדולות ברחבי העולם, ובוודאי שהוא צריך להיות זמין לקהל דובר אנגלית.
רוב האנשים בעולם, שאנגלית אינה שפת האם שלהם, שולטים בה, ורובם גם מדברים עוד שפה אחת או שתיים, כך שכדאי מאוד לתת את הדעת על קידום אתרים בינלאומי כדי לפנות לכמה שיותר קהלים, בכמה שיותר מדינות.
יצירת מודעות חדשה למותג שלכם, ושיפור המודעות למותג בקרב הקהל הקיים
כאשר האתר שלכם זמין במספר שפות, אתם מושכים את תשומת הלב של שווקים בינלאומיים, והופכים להיות מזוהים כמותג עולמי.
התנהלות זו של קידום אתרים אורגני משפרת את המעמד והמוניטין העסקי שלכם, מכיוון שצרכנים נוטים לסמוך על מותגים גלובליים יותר מאשר מותגים שמוכרים באופן מקומי בלבד.
איך קידום אתרים באנגלית יכול להגביר את התנועה לאתר שלכם?
בניית נוכחות חזקה עם אתר באנגלית חשובה במיוחד לבעלי עסקים בישראל, על מנת להשיג יתרון תחרותי בשוק העולמי. אנגלית היא השפה הבינלאומית הרווחת בעולם, ונחשבת לשפה האוניברסלית באינטרנט.
ניצול התנועה של קהל דובר אנגלית, באמצעות הנגשת האתר שלכם בשפה זו, מוביל להגברת תעבורת האינטרנט שלכם. בואו נראה רגע איך זה עובד.
הרחבת השוק הפוטנציאלי
תהליך קידום אתרים באנגלית מוביל להגדלת הנוכחות הגלובלית של החברה שלכם, מה שמוביל גם להגדלת הקהל המקוון שלכם, לצד האפשרות להגיע ליותר אנשים עם המסר השיווקי שלכם. קהל חדש לגמרי מניב גם גידול בהזדמנויות פיננסיות, באמצעות המרה גבוהה יותר והחזר מוגבר על ההשקעה הן התוצאות.
כך שהעברת המותג שלך לקהל בינלאומי מעוררת מודעות עולמית, מה שמועיל גם להגברת המודעות למוצרים ולשירותים שלכם.
רגישות תרבותית
הדינמיקה של האינטרנט משתנה מדי יום, ולתרבות של אנשים ממדינות שונות יש השפעה עצומה על האופן שבו החברה שלכם מתקשרת איתם באינטרנט. כך שאם המטרה שלהם היא להשיג הצלחה מקוונת בהקשר בין-תרבותי, רגישות תרבותית היא חובה. זה יתרון של קידום האתר שלכם בהיבט של לוקליזציה לשפות.
אתר אינטרנט עם תוכן איכותי באנגלית מתגבר על מחסומים תרבותיים, ומציע למבקרים חדשים פוטנציאליים את ההזדמנות להבין את השירותים שלכם בשפת האם שלהם.
בגישה זו יש להם אפשרות לנווט בקלות באתר שלכם וליצור קשר עם בית העסק שלכם, כשהם מעריכים את המאמצים שלכם להתאים את האתר לצרכים ולהעדפות שלהם, ובמיוחד כשהם מתרשמים שטרחתם לחקור ולהכיר את התרבות שלהם.
יצירת אמון
שפה היא אזור נוחות עבור משתמשים מקוונים, מכיוון שלקוחות נוטים פחות לקנות באינטרנט מחברות שהם מרגישים שאינם יכולים לסמוך עליהן, והמטרה של כל בעל עסק היא לבסס נאמנות לקוחות.
לכן חשוב שהמשתמשים יבינו היטב את המסרים השיווקיים באתר שלכם, על מנת שיוכלו לקנות מכם. במילים פשוטות: שפה בונה אמון.
שביעות רצון הלקוחות
לקוחות רוצים לדעת שאכפת לכם מהזמן שלהם ומהדרך שבה הם מוציאים את כספם. אחת הדרכים להשיג זאת היא על ידי קידום אתרים באנגלית והתאמת האתר, המוצרים והשירותים שלכם על מנת להציג פתרונות לצרכים של קהלים שונים.
תמונות וצבעים מושכים, אבל אם התוכן אינו קל להבנה, המשתמשים לא יישארו באתר. תהליך נכון של לוקליזציה של האתר שלכם, מוביל לשביעות רצון הלקוחות, לצד שיפור חוויית הגלישה שלהם.
השגת יתרון על המתחרים
יצירת אתר באנגלית פירושה חשיבה מחוץ לקופסה, מכיוון שתהליך זה מספק לבית העסק שלכם יתרון תחרותי על ידי הבחנה בין האתר שלכם לבין אתרים חד לשוניים, מה שמוביל לביסוס המותג שלכם בעולם, לפני שכולם עושים זאת. חוץ מזה, תקבלו גם דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגלל התחרות הנמוכה.
איך עושים נכון קידום אתרים באנגלית?
לפני שנענה על השאלה הזאת, בואו נדבר רגע על תוכן רב לאומי. ראשית, אין אפשרות להבחין בין אזורים. גרסת “המזרח התיכון” או של האתר שלכם אינה אפשרית, אז חשוב לתת את הדעת על הנקודה הזאת מראש, ולמקד את התהליך רק למדינות עם תוכן רב לאומי.
SEOFirm היא חברה לפרסום בגוגל, ואנחנו מתמחים בתהליכי מיקוד אתרים למדינות שונות שיש בהן קהל גדול של דוברי אנגלית. התהליך הזה עובד הכי טוב עבור חברה שיש לה סיבה להשיג נוכחות דיגיטלית בכל מדינה בנפרד. לאתר של חברת נסיעות, למשל, צריכים להיות קישורים לכל אחד מהאתרים הגלובאליים שלו, על מנת להגיע לצרכים של לקוחות שונים.
תוכן רב לשוני
אם השירותים שלכם זהים ברובם ברחבי העולם, כנראה שכדאי פשוט להתמקד בשפות. מכיוון שפייסבוק מציעה את אותו מוצר בסיסי לכל הגולשים שלה, ללא הבדל מארצות המוצא שהם מגיעים מהן, פייסבוק מתמקדת בשפה ולא במדינה בדף הבית שלה.
אבל תהליך קידום אתרים באנגלית הוא תהליך מורכב, שצריך להיות מותאם לכל מדינה שבה האתר שלכם מוצג.
בחירת מבנה דומיין וכתובת אתר
השיקול הראשון והחשוב ביותר ביצירת אתר שמותאם אישית למיקומים שונים הוא פיתוח מבנה כתובת URL. זה אולי נשמע פשוט, אבל זה ממש לא.
ניתן להשתמש בשילוב של דומיינים ברמה העליונה (כמו .ca או .co.uk), ספריות משנה (כמו /es/ או /de/), ותת-דומיינים (כמו es.example.com או us.example.com).
קוד מדינה דומיין ברמה העליונה (ccTLDs)
דומיין ברמה העליונה, או TLD, הוא הביטוי בסוף שם הדומיין שלכם. הנפוץ ביותר הוא .com, הידוע כשם דומיין גנרי, וניתן להשתמש בו עבור כל מדינה מבלי לציין מיקום מסוים.
יחד עם זאת, ישנם TLDs שונים למדינות ספציפיות – כמו .mx עבור מקסיקו או .co.uk עבור בריטניה.
מיקוד לארץ עם CTLDs
אם המטרה שלכם היא למקד את קידום האתר שלכם למדינה מסוימת שבה יש לכם קהל גדול דובר אנגלית, זו תהיה האסטרטגיה המומלצת ביותר.
הרעיון ש-TLD חזק ישפר את הדירוג הוא מיתוס, אבל הוא חל על תוצאות בינלאומיות, ובחירה זו תסייע לכם להשיג דירוגים מעולים במיקומים מסוימים בעולם.
ספריות משנה עם TLDs גנריים
האפשרות הבאה העומדת לרשותכם היא להשתמש בתתי ספריות באתר הראשי עם TLD גנרי. גישה זו יעילה ביותר, אם המטרה היא למקד את תהליך קידום האתר שלכם למדינה מסוימת, או להשאיר את האתר שלכם בישראל, עם גרסה אנגלית שלו, או אם אתם בוחרים בשתי האפשרויות.
מיקוד קידום האתר שלכם לפי מדינה עם ספריות משנה
זו השיטה הנפוצה ביותר לתהליכי קידום ופרסום אתרים בגוגל פייסבוק, ואם המותג שלכם אינו גלובלי, זו האסטרטגיה שנמליץ עליה.
יצירת מפת אתר
כדי לעזור למנועי החיפוש למצוא את התוכן שלכם, יש ליצור מפת אתר מפורטת עם תוכן באנגלית, שכלול בנתונים.
אם האתר שלכם בנוי על וורדפרס, ההמלצה שלנו היא להשתמש בכלי פשוט וחינמי כמו Yoast SEO או Google XML Sitemap, שיעשה זאת עבורכם.
שימוש בתגיות hreflang ובתגיות חלופיות
אחד ההיבטים הכי חשובים שיש להקפיד עליהם ביצירת אתר באנגלית, היא תוכן כפול, וכמובן שגוגל ומנועי חיפוש אחרים לא רוצים לראות תוכן זהה באתרים שלכם.
שימו לב שלמרות שהתוכן שלכם באנגלית יהיה שונה מהתוכן באתר הישראלי, עדיין עשוי להיווצר מצב של שכפול תוכן, במיוחד אם השתמשתם בתרגום מילולי ולא התאמתם את התוכן שלכם לתרבות קהל היעד שלכם, ולמאפיינים שלו, כמו מגדרים, גילאים, ותחומי עניין.
אותות אזהרה לתוכן משוכפל יכול להתבטא גם בשימוש באותן תמונות, באותו סדר, עם אותם קישורים נכנסים ויוצאים שהשתמשתם בהם בתהליך קידום אתרים באנגלית.
אז מה כדאי לעשות?
התשובה פשוטה יותר מכפי שאתם עשויים לצפות: שימוש בתגיות hreflang ובתגיות חלופיות, שמציינות לגוגל שהדף שלך הוא גרסה חלופית של דף אחר, למעט בשפה אחרת. זה דומה לכתובת האתר, אבל עבור שפות.
בדיקת היתכנות בעיות
השלב האחרון בהגדרת שפות הוא לוודא שהתהליך מתנהל כראוי. לפני שנתחיל לבנות תהליך של קידום אורגני לאתר שלכם עם קישורים חיצוניים, נוודא שכל השלבים שבוצעו עד עכשיו, מניבים תוצאות.
על מנת לבדוק את ביצועי האתר, ניכנס ל-Google Search Console כדי לוודא שכל התהליכים בוצעו כראוי.
הגדרת מיקוד לפי מדינה
אם המטרה שלכם היא לקדם את האתר שלכם עם תהליך מקיף שמבוסס על יותר מאשר שינוי שפת האתר בלבד, יש להציג תוכן שונה למבקרים דוברי אנגלית שנמצאים במדינות אחרות.
הצעד הראשון שיש לנקוט בו בתהליך יצירת תוכן איכותי לאזורים שונים הוא הקפדה על תוכן שיהיה רלוונטי ביותר לקהלים השונים במדינות השונות, ולשם כך, יש לשנות אזורי תוכן מרובים של HTML, כולל הכותרת, המטא-תיאורים, הניווט והכותרות באתר.
המטרה של פרסום בגוגל ותהליכים נכונים של קידום אתרים בינלאומי צריכה להיות יצירת עמודים שיש להם משיכה וסיבות אחרות לקיומם, כלומר, הם מספקים ערך ייחודי למבקרים ממדינה אחרת שדף ברירת המחדל שלכם לא יספק.
כמה מסקנות לסיום
לאחר שהחלטתם לבצע אופטימיזציה של האתר שלך לקהלים בינלאומיים ולפנות לקהלים דוברי אנגלית בישראל או במדינות שונות, חשוב לוודא שהאתר שלכם מוגדר כראוי.
היועצים והמומחים של SEOFirm יסייעו לכם ליצור אסטרטגיה מדויקת ומקיפה, עם הקפדה על ביצוע השינויים הדרושים, וקבלת החלטות לקידום האתר במיקומים שונים בעולם, או ליצירת אתר נפרד לקהל דובר האנגלית שנמצא רק בישראל.
בשלב הבא, נבחר כתובת URL ומבנה דומיין ליצירת תוכן איכותי, שיתבצע על ידי איש צוות שלנו, שדובר אנגלית כשפת אם, או ברמת שפת אם, ושיש לו בקיאות בתהליכי כתיבה שיווקית באנגלית.
אז אם אתם מעוניינים להתחיל להרחיב את הפעילות העסקית שלכם ולהגיע לקהל עצום בארץ ובעולם, שמחפש את השירותים או המוצרים שלכם, זה הזמן ליצור איתנו קשר. יש לנו הרבה עבודה, וכדאי שנתחיל.
המומחים של SEOFirm עונים על השאלות הנפוצות שלכם
מהי חברת קידום אתרים?
חברת קידום אתרים היא חברת אופטימיזציה למנועי חיפוש. המשמעות היא שהחברה מספקת שירותים לעסקים כדי לעזור להם להירשם טוב יותר במנועי חיפוש כמו גוגל, בינג, יאהו, Yandex או באידו בסין, או כל מנוע חיפוש אחר ברחבי העולם.
ברוב המקרים, האסטרטגיה היא להשיג נראות טובה בעיקר בגוגל, באמצעות צעדים שהחברה נוקטת בהם כדי להכניס עסקים לרשימה אסטרטגית במנוע החיפוש, כך שהאתר יקבל תנועה מוגברת.
שירותי קידום אתרים נפוצים כוללים קידום אתרים טכני, בניית קישורים בתוך האתר ומחוץ לאתר, כתיבת תוכן איכותי, אותנטי ומקורי, אופטימיזציה בדף, קידום אתרים בינלאומי, קידום אתרים במסחר אלקטרוני, קידום אתרים מקומי ותהליכים רבים אחרים שהמשותף להם הוא השגת נראות מקוונת גבוהה במנועי החיפוש.
כמה זמן לוקח עד שאפשר לראות תוצאות?
קידום אתרים באנגלית או בעברית אינו פרויקט חד פעמי. זוהי השקעה הדורשת תחזוקה ותשומת לב מתמשכת כדי לראות תוצאות בר קיימא. 6 חודשים הם בדרך כלל מסגרת זמן טובה לראות תוצאות בולטות מ-SEO.
במהלך מסגרת הזמן של 6 עד 12 חודשים, ניתן להתחיל להשיג הוצאות משמעותיות, אבל חשוב להבין שזוהי השקעה הדורשת תחזוקה ותשומת לב מתמשכת כדי לראות את התוצאות המבוקשות.
איך אתרים מרובי שפות משפיעים על קידום אתרים?
זוהי נקודה שחשוב להדגיש: הוספת שפה לאתר יוצרת אתר נפרד מהאתר הנוכחי, מה שאומר שאתר אחד עשוי להשיג תוצאות דירוג אחרות בתוצאות החיפוש של מדינה אחרת. כלומר, גם גוגל מתייחסת לאתרים האלו כנפרדים ולא כתוכן משוכפל או מוסווה.
גוגל אינה מתייחסת באופן שלילי לאתרים מרובי שפות שמשתמשים במיקוד גיאוגרפי, כל עוד התהליך מתבצע נכון ותואם הנחיות עדכניות של קידום אתרים.
מהי המטרה של התרחבות עסקית גלובלית?
תאגידים נכנסים לזירת השוק הבינלאומי למטרה מרכזית - צמיחה והתרחבות עסקית. קל יותר למקד לשווקים שמדברים באותה שפה, כי החברה לא צריכה לשנות כל כך את התוכן באתר שלה. תוכנית ההתרחבות העסקית הופכת להיות מורכבת יותר כאשר החברה מעוניינת לחקור שווקים שבהם הלקוחות מדברים שפות שונות.
המשמעות היא שאתרים, תוכן, אסטרטגיות שיווק ועוד חייבים להיות מתוכננים בקפידה, על מנת לוודא שניתן להגיע לקהלי היעד בזמן הנכון ולדבר אליהם בלשונם.